Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Поставте своє питання
Ваше ім'я:
E-mail:
Тема:
* Текст
повідомлення:
Код
перевірки
 
Питання: Добрий день.Дуже просте питання.Скільки установ може вести 1 уповноважена особа?
Відповідь: Доброго дня, ми не вважаємо ваше питання простим. На нашу думку кількість установ які обслуговує уповноважена особа не обмежена тільки робочим часом та укладаною трудовою угодиою (контрактом). Робота за сумісництвом має обмеження - можлива умова - ви не повинні бути керівником, нижче читайте більш докладно. Витяг із Закону: Ст.11. 1. Відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником одним з таких способів: 1) шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством; 2) шляхом введення до штатного розпису окремої (окремих) посади (посад), на яку буде покладено обов’язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб); 3) шляхом укладення трудової угоди (контракту) згідно із законодавством. Укладення трудового договору означає, що працівник і власник підприємства, установи або організації набули прав та взяли на себе обов’язки, встановлені для сторін трудового договору законодавством про працю. Чинне законодавство надає працівнику право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін. Одночасне зайняття працею на декількох підприємствах є сумісництвом. Питання щодо умов роботи за сумісництвом регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 3 квітня 1993 р. N 245 "Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій" та Положенням про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій, затвердженим наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 28 червня 1993 р. N 43, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 червня 1993 р. за N 76. Водночас слід зазначити, що законодавством може бути встановлено обмеження на роботу за сумісництвом. Так, зокрема, керівники державних підприємств, установ, організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів державних підприємств, установ, організацій (цехів, відділів, лабораторій тощо) та їхні заступники не мають права працювати за сумісництвом (за винятком наукової, викладацької, медичної і творчої діяльності). (більш докладно про сумісництво https://minjust.gov.ua/m/str_8564)
Питання: Наша установа має намір провести закупівлю природного газу для власних потреб. Чи можна провести переговорну процедуру як це робили на початку 2015 року чи обов"язкового проводити відкриті торги. Як бути?
Відповідь: Дякуємо за питання! Проведення переговорної процедури на буде відповідати чинному законодавству. Тому варто проводити відкриті торги. Є певні нюанси, але всеж таки відкриті торги, бо практика показує що казначейство не приймає документи після переговорної процедури. З повагою, ІДЗ Редукціон
Питання: З 2015 році було укладено договір про поставку пального. Дія договору закінчилась в 2015 році. В 2016 році дане підприємство не здійснює поставку пального, не ліквідоване. Утворено нове підприємство, якому не передано прав та обловязків - іншого. підприємство не згодне укладати трьохсторонню угоду про передачу прав та обовязків іншому підприємству в межах 20% закупівлі. як в цьому випадку бути?
Відповідь: Замовник самостійно вирішує про продовження дії договору. Щодо додаткової угоди, то вона повинна була укладатися у 2015 році.
Питання: на 2015 год провели тендер: процедура попередні переговори. Тендер проведено на закупку послуги з доставки пенсій. проведено на суму 1 млн. 800 тис. так сталось, що пенсіонерів стало протягом року не заплановано більше. таким чином ми перевищили на 75 тис.грн. Чи можемо ми укласти на прикінці року окремий договор на цю суму?
Відповідь: Так, це новий предмет закупівлі.
Питання: Підкажіть будь ласка, чи потрібно проводити відкриті торги на закупівлі газу природного, бюджетній організації?
Відповідь: Так
Питання: Якщо була здійснена закупівля товару на суму більше 1 000 000 грн.,без процедури закупівлі,яка відповідальність?І що можна зробити?які шляхи виходу з данної ситуації?
Відповідь: Дякуюємо за питання! На нашу думку треба розірвати договір, та провести процедуру закупівлі. У вашому випадку є ознаки як адміністративного правопорушення так і кримінального. Щоб дати більш чіткі рекомендації треба познайомитися з Вашою процедурою. З повагою, ІДЗ Редукціон
Питання: Доброго дня,підскажіть будь ласка,чи нами була проведена процедура закупівлі по коду 19.20.2. чи можна купувати той самий товар не лише в переможця процедури державних закупівель а й укласти договір по тому самому коду з іншою юридичною особою?
Відповідь: Доброго дня! Закон обмежує можливість закуповувати у постачальників які не брали участь у процедурах державних закупівель. Тому у Вашому випадку скоріше ні, не можна укладати договір. Проте є певні випадки коли це можливо, для більш детальної відповіді треба подивитися документи. З повагою, ІДЗ Рудукціон
Питання: Добрий день підскажіть така ситуація. Наше підприємство провело тендер на закупку овочів був укладений договір де прописано яка ціна овочів та їх кількість в ході поставок нам овочів їх ціни значно зменшились порівняно з цінами які були прописані в договорі, отже ми за суму договору взяли більшу кількість овочів ніж було прописано в договорі про державні закупівлі. Питання чи буде це вважатися порушенням?
Відповідь: Частиною 5 статті 40 «Основні вимоги до договору про закупівлю» ЗУ «Про здійснення державних закупівель» визначено окремі випадки, що дозволяють зміну істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі. Одним з таких випадків є узгоджена зміна ціни в бік зменшення, проте, що головне: «без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг» (абз. 6 п. 5 ст.40 ЗУ). У Вашому випадку зменшення ціни за одиницю товару (овочів) призводить до зменшення загальної суми юридичних зобов’язань по договору, що має бути викладено у додатковій угоді. Таким чином, закуповувати товар понад заплановану та зазначену у договорі кількість є порушенням чинного законодавства у сфері держзакупівель.
Питання: Доброго дня, підкажіть, будь ласка де знайти зміни до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету. З повагою, Бойко Вікторія
Відповідь: Зміни до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 01.03.2013 № 348 Ви можете знайти на сайті - http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0354-13 . Саму Інструкцію щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 01.03.2013 № 348, зі змінами, внесеними згідно з наказами Міністерства фінансів України від 21.06.2012 № 754 та від 01.03.2013 № 348, Ви можете знайти на сайті — http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0456-12 .
Питання: Чи може відділ освіти закупити природний газ без застосування процедури закупівлі?
Відповідь: Згідно частини 3 ст. 2 ЗУ «Про здійснення державних закупівель» дія Закону не поширюється на випадок, якщо предметом закупівлі є природний газ; послуги з його транспортування (у тому числі переміщення, фрахтування, страхування, зливу/наливу, інспекції кількості та якості), розподілу, постачання, зберігання; фінансові інструменти, операції з деривативами та управління ризиками, фінансові послуги, послуги бірж, аукціонів, систем електронних торгів та інші послуги, що застосовуються в міжнародній торговельній та фінансовій практиці під час закупівлі та реалізації природного газу, закупівля яких здійснюється суб’єктом, уповноваженим КМУ на формування ресурсу природного газу для споживачів України, у тому числі для потреб населення. Відповідно до постанови КМУ «Про забезпечення споживачів природним газом» від 27.12.2001 № 1729 Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» є уповноваженим суб’єктом з формування й розпорядження ресурсами природного газу, що використовується для задоволення потреб населення, релігійних організацій, установ та організацій, що фінансуються з державного та місцевих бюджетів (у межах обсягів природного газу, що використовується як пальне для забезпечення горіння вічного вогню). Таким чином, здійснювати закупівлю природного газу без застосування процедури має можливість лише Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України». Частиною 2 п. 4 ст. 2 ЗУ «Про здійснення державних закупівель» наведено перелік товарів, робіт і послуг, особливості закупівлі яких визначаються окремими законами, в т.ч. і придбання природного, нафтового газу та послуг з його транспортування, розподілу і постачання. Відповідно до частини 2 Прикінцевих положень до вищезазначеного Закону «До приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону». Таким чином, до затвердження відповідних нормативних актів, у разі якщо Ваша установа підпадає під визначення п. 21 частини 1 ст. 1 ЗУ «Про здійснення державних закупівель», придбання буде проводитися за рахунок державних коштів, визначених у п. 4 частини 1 ст. 1, а вартість предмету закупівлі дорівнює або перевищує граничні суми, зазначені у частині 1 ст. 2 Закону, Вам необхідно керуватися нормами ЗУ «Про здійснення державних закупівель» та застосовувати одну із процедур.
Питання: Наша організація за свої послуги у жовтні-листопаді 2012 отримає гроші по укладеним на початку року договорам, тобто нам відома сума додаткових надходжень, на яку ми збільшимо річний кошторис, але на той час час розпочинати процедури закупівель вже буде пізно. Питання: чи можна проводити процедури закупівель сьогодні орієнтуючись на очікуване збільшування надходжень. Дякую.
Відповідь: Так, Ви можете розпочати процедуру закупівлі до затвердження кошторисних призначень. Проте Ви повинні пам’ятати про кінцеві строки укладення договору по результатах закупівлі та підготувати звіт по результатах торгів на момент, коли кошторисом вже будуть затверджені Ваші надходження, адже реєстрація бюджетних зобов’язань в органах казначейства, за якими застосовуються процедури закупівель, відбувається протягом 7 робочих днів з дати, зазначеної у звіті про результати проведення процедури закупівлі при наявності відповідних бюджетних асигнувань (абз. 2 частини 2.2. п. 2 «Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», затвердженого Наказом МФУ від 02.03.2012 № 309).
Питання: Нами,Арцизской центральной районной больницей проведены открытые торги на капитальный ремонт сооружений больницы на сумму 1200,0 тыс.грн., договор с победителем заключен на 1089,0 тыс.грн. Имеем ли мы право сэкономленные деньги использовать на ремонт помещений рентгенологического отделения и нужно ли проводить торги на 111,0 тыс.грн. Заранее благодарим за ответ.
Відповідь: У разі, якщо у Вас по КЕКВ залишилися затверджені кошторисні призначення на здійснення капітального ремонту (робіт) на суму 111,0 тис. грн., то у проведенні процедури закупівлі необхідності немає, оскільки відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДБН 2.1.1-200 2.1.1 об’єктом будівництва є кожна відокремлена будівля (виробничий корпус або цех, склад, житловий будинок тощо) або споруда (міст, тунель, платформа тощо) з усіма улаштуваннями (галереями, естакадами тощо), устаткуванням, меблями, інвентарем, підсобними та допоміжними пристроями, що належать до неї, а також, за необхідності, з інженерними мережами, які прилягають до неї. Таким чином, ремонт рентгенологічного відділення – новий об’єкт, новий предмет закупівлі, вартість робіт по якому не перевищує вартісних сум, що вимагають проведення торгів. Проте якщо ремонт рентгенологічного відділення буде кваліфіковано як «поточний» та Вами буде проведено перерозподіл видатків розпису бюджету (кошторису) на здійснення поточного ремонту (послуг), в такому разі Ви маєте застосувати одну з процедур закупівель, визначених частиною 1 ст. 12 ЗУ «Про здійснення державних закупівель», враховуючи граничні суми, викладені у частині 1 ст. 2 Закону.
Питання: Підкажіть будь-ласка як відписатися від розсилання новин Вашого журналу, котрі періодично надходять на нашу електронну адресу
Відповідь: Надішліть листа у відповідь на адресу з якої отримуєте розсилку. Зі словом відмова від розсилки.
Питання: Наше підприємство поки що не проводило відкриті торги по закупівлі продуктів харчування. але з 02.10.2011р. це стосується і нас .Допоможіть будь-ласка. наш план дій
Відповідь: Телефонуйте нам по тел. (057)707-50-86 і ви отримаєте відповіді на Ваші питання.
Питання: Чи можливо здійснювати закупівлю товарів на суму до 10 відсотків від очікуваної вартості закупівлі до проведення процедури державних закупівель
Відповідь: На жаль чинним законодавством про державні закупівлі така можливість не передбачена. З 02 жовтня 2011 року набирають чинності зміни до Закону України "Про здійснення державних закупівель". Однією з підстав проведення державних закупівель за процедурою закупівлі у одного учасника передбачена можливість закупівлі товарів на товарних біржах. Така закупівля дозволить зекономити час на проведення процедури, а також без ускладнень обрати саме той товар який потрібен. За більш детальною інформацією звертайтесь за телефоном (057)707-50-86. Дякуємо за питання.
Питання: З 2 жовтня 2011 року набирають чинності зміни до закону про здійснення держзакупівель. Ними передбачається підстава проведення закупівель у одного учасника на товарних біржах. Чи можливо бюджетній установі здійснити такі закупівлі?
Відповідь: Завдяки змінам до Закону України «Про здійснення державних закупівель» № 2289–VІ від 01.06.2010р., які наберуть чинності з 02 жовтня 2011 року з’являється можливість Замовникам торгів (розпорядникам державних коштів) закуповувати товари на товарних біржах. Перевагою цієї процедури закупівлі є простота та швидкість на відміну від такої процедури, наприклад, як відкриті торги. Закупівля товарів на товарних біржах сприяє досягненню основних принципів державних закупівель, зокрема, прозорості і відкритості та створенню конкурентного середовища. Товарна біржа «Слобожанська» працює на українському ринку товарів вже понад три роки та з самого початку роботи зарекомендувала себе експертом в цій сфері. Телефон гарячої лінії (БЕЗКОШТОВНО!!!): (057)707-50-86, (057)707-50-87, (057)707-50-88.
Питання: чи потрібно надсилати поштою документацію конкурсних торгів на адресу Мінекономіки, якщо так, підскажіть поштову адресу
Відповідь: Надсилання документації конкурсних торгів на адресу Міністраства економічного розвитку і торгівлі України не передбачено.
Питання: Скільки часу займає процедура відкритих торгів? Та чи можливо її скоротити. Друге питання стосується кваліфікаційних вимог до учасників. Чи можна встановити в ДКТ, що для зясування фінансової можливості у учасника на момент подання пропозиції на депозитному рахунку повинно бути коштів не менше чим очікувана вартість закупівлі. Якщо ж коштів менше його пропозиція буде відхилена.
Відповідь: Мінімальні строки проведення процедури відкритих торгів становлять 2 місяці та 2 тижні. У разі обґрунтованої нагальної потреби у закупівлі продукції харчової промисловості, лікарських засобів і виробів медичного призначення строк для подання пропозицій конкурсних торгів може бути скорочено до 15 днів. У цьому випадку строки щодо оцінки та мінімальні строки для укладання договору про закупівлю зменшуються.
Питання: Коли потрібно розробляти річний план?
Відповідь: Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, зміни до нього надсилаються Державному казначейству України, річний план, кошторис (тимчасовий кошторис), фінансовий план (план асигнувань, план використання бюджетних (державних) коштів), зміни до них надсилаються Уповноваженому органу протягом 5 робочих днів з дня їх затвердження. Форма річного плану закупівель та інструкція по її заповненню затверджена Наказом Міністрества економіки України № 922 від 26.07.2010 р. «Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель». Проте, строки розроблення та затвердження річного плану Законом не передбачені. Таким чином, річний план повинен бути затверджений до початку проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Питання: Як проводиити закупівлю в одного учасника?
Відповідь: Процедура закупівлі в одного учасника проводиться відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель», а також Постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. №668. Форми документі, які використовуються при проведенні цієї процедури завтерджені Наказом Міністраства економіки України № 922 від 26.07.2010 р.
Питання: Необхідно провести процедуру закупівлі в одного учасника. Якими нормативними актами регулюється це питання? Думка яких фахівців (організацій) про «відсутність конкуренції» може бути авторитетною для Мінекономіки?
Відповідь: Проведення процедури закупівлі в одного учасника регулюється ст.39 Закону України «Про здійснення державних закупівель», Наказом Міністерства економіки України №922 від 26.07.2010 р., а також Порядком погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. №668. Згідно з цим порядком для погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника Замовник подає оригінали або засвідчені підписом уповноваженої особи замовника, скріплені печаткою, із зазначенням посади і дати підпису копії експертних, нормативних, технічних та інших документів, прийнятих у поточному році, що підтверджують наявність підстав для застосування процедури закупівлі в одного учасника відповідно до частини другої статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель». Офіційних роз’яснень щодо питання визначення переліку організацій, які можуть надавати документи для підтвердження підстави – відсутності конкуренції, – немає.