Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







Уже давно Форум-виставка «Госзаказ» зарекомендував себе як ефективний спілкування й співпраці законотворців і експертів, замовників і учасників торгів. Мета проведення заходу – сприяння розвитку прозорої й відкритої системи закупівель. Домогтися успіху в такій надзадачі без прямого діалогу, обміну досвідом і взяття на озброєння чужих напрацювань неможливо. 
 
Антимонопольна політика в держзакупівлях
2011рік є ювілейним - роком 20-річчя Співдружності Незалежних Держав. У зв'язку з цим у рамках ділової програми Форуму-виставки «Госзаказ 2011» Федеральна антимонопольна служба Російської Федерації за підтримки Виконавчого комітету СНД провела Спеціальне засідання Міждержавної ради з антимонопольної політики (МРАП). У роботі заходу взяли участь керівники антимонопольних органів країн СНД та інших органів влади Співдружності, представники державних структур та підприємці країн СНД. Україну представляли голова Антимонопольного комітету УкраїниВасиль Цушко, державний уповноважений Антимонопольного комітету УкраїниСергій Шершун ізаступник директора департаменту державних закупівель Міністерства економіки УкраїниВладислав Зубар.
Головним питанням, яке обговорювалося в рамках Спеціального засідання МРАП, стало питання розвитку системи розміщення державного замовлення в країнах-учасницях СНД та зарубіжних державах.


Відкриваючи засідання керівник Федеральної антимонопольної служби Росії Ігор Артем'єв ознайомив своїх колег з країн СНД з ходом реформування системи розміщення державного замовлення в Російській Федерації. Ігор Артем'єв зазначив, що контроль за розміщенням держзамовлення є лише складовою частиною загальної системи. Сама ж система, переконаний керівник ФАС, вимагає істотної модернізації, і електронні торги - це найефективніший механізм розміщення державного замовлення, з точки зору забезпечення прозорості, дотримання конкурентних засад і зниження корупційної складової. Пан Артем’єв розповів про організовану на базі найбільшого постачальника послуг зв’язку - компанії Держтелеком - так звану Систему незалежного реєстратора.

  • Наразі це сервери, потужні технічні телекомунікаційні системи, котрі отримують абсолютно всю інформацію про торги, що відбуваються, з кожного електронного майданчика, - зазначив Ігор Артем’єв. - Уся ця інформація архівується і зберігатиметься 10 років. Це означає, що в будь-який момент – через три місяці чи через 10 років – ми зможемо переглянути дані щодо аукціону. Та це не найголовніше. Наразі використовуються сучасні методи телекомунікації, які працюють над удосконаленням цієї системи. Таким чином Незалежний реєстратор даватиме нам всі відхилення від середніх цін по країні. Звісно, що такі відхилення від середньої ціни в різних регіонах так чи інакше буде, але, якщо закупівлю здійснено з дуже значним показником відхилення, ми – правоохоронні органи і ФАС – одразу це побачимо.
Необхідність запровадження такої Системи Незалежного реєстратора , зазначає пан Артем’єв, украй необхідне:
  • Колосальні суми, що становлять мільярди рублів, колосальні втрати нині спостерігаються в системі держзамовлення Росії. Ми ж про них дізнаємося лише через рік, наприкінці, коли здаються звіти, коли втрутитися й виправити ситуацію вже неможливо. Із запровадженням системи Незалежного реєстратора ми будемо бачити їх уже наступного дня.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».