Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Веселі посиденьки
Медіа-варта знайде собі роботу навіть там, де її, на перший погляд, бути і не може! Які там порушення? Адже назва замовника говорить сама за себе. Ми напросилися на розкриття пропозицій конкурсних торгів до Територіального управління державної судової адміністрації Харківської області ДСА України.
На останній місяць весни судовій адміністрації припало провести багато відкритих торгів. Однак у зв'язку з цим виникли невеличкі проблеми. Замість того, щоб надіслати нам повідомлення про перенесення торгів на закупівлю «носіїв даних (СD диски 365000 од.)» надіслали без жодних вказівок, щодо предмету закупівлі повідомлення про перенесення торгів на закупівлю «послуги з технічного обслуговування та ремонту конторських, лічильних машин та коп'ютерної техніки (заправка картриджів - 26 найменувань, ремонт та профілактика принтерів та копіювальних апаратів – 61 найменування, ремонт комп'ютерної техніки – 21 найменування, ремонт джерел безперервного живлення – 4 найменування)». Тобто самі того не знаючи, наші кореспонденти побували на зовсім інших торгах, навіть нічого не підозрюючи.Отак весело розпочався наш візит. Як то кажуть, «і сміх і гріх»...
Медіа-варта завжди пунктуальна та прибула на місце події заздалегідь… Нічого не провіщало цирку, який відбувся після.
Першою гостею на цій події була директор Фізична особа-підприємець Доброва Ірина Леонідівна, яка виявилася, як і її фамілія веселою та доброзичливою… І балакучою у порівнянні з іншими учасниками процесу.
Фізична особа-підприємець Москалець Андрій Васильович взагалі не йшов не контакт із представниками преси. До останнього не бажав зізнаватися у тому, хто він.
Незабаром з’явився ще один преставник учасника. Чекати початку розкриття пропозицій конкурсних торгів учотирьох було вже веселіше.
Рівно о 12 годині розпочалося таке очікуване розкриття. Хоча не думайте, що воно таки розпочалося. Нічого подібного. Одразу ж після вступного слова Анатолія Шевцова, голови комітету з конкурсних торгів, з’ясувалося, що у секретаря комітету нічого крім папірця із текстом протоколу немає на столі. Тому її відправили за додатком до протоколу розкриття. Адже секретар повинен зафіксувати дані учасників або представників учасників та журналістів, що присутні на процедурі розкриття.
І хоча секретаря відпустили на хвилинку, загубилася вона на всі півгодини. Та нудьгувати присутнім не довелося: то дзвінки на мобільні телефони, то працівники, які заходили до голови комітету з конкурсних торгів із своїми буденими справами. Здавалося, що це не розкриття, а так собі – внутрішні посиденькі. Довелося Анатолію Шевцову оголосити технічну перерву, оскільки комп’ютерна техніка збунтувалася та відмовлялася працювати (тобто «зависла»). Проте, хотілося б спитати у читача: чи чули Ви про технічні перерви у процедурі розкриття пропозицій? Закон України «Про здійснення державних закупівель» не надає таких прав замоникові.
А те, що комп’ютер не витримав цієї напружної атмосфери та й «завис» собі, так це й недивно. З таким-то об’ємом роботи, як у Обласного територіального управління державної судової адміністрації.
Нарешті із папірцями все якось з’ясувалося і розкриття пропозицій розпочалося. Першою випала честь бути розкритою пропозиції ТОВ «Сервіс Лайн». Сума пропозиції врешті була озвучена (1 171 502 грн.), та довго довелося присутнім чекати на цю цифру, адже учасник дуже постарався або навіть перестарався із наявністю документів у складі своєї пропозиції. ТОВ «Сервіс Лайн» кожну довідку надавав двічі. Було якось дивно, коли голова комітету з конкурсних торгів оголошував документи (кожнен двічі), а секретар двічі позначала ці довідки у реєстрі. Тому першу пропозицію разом із всіма перервами розглядали понад годину.
У представника Товариство з обмеженою відповідальністю «РОСПРИНТ» знайшлось декілька запитань, незважаючи на те, що на першу пропозицію було витрачено і так багато часу. Питання стосувалися комплекту аналогічних договорів, а також документів наданих англійською та російською мовами. Представник ТОВ «РОСПРИНТ» вимагав звернутися до тексту документації конкурсних торгів замовника. За цим, як вже всі здогадалися, послідувала чергова технічна перерва. Хіба ж це не смішно? Скільки ще буде тривати це зачароване розкриття?
От і настала черга ФО-П Доброва Ірина Леонідівна «відкрити свої карти» та повідомити суму своєї пропозиції. Вона склала 732 110 грн, яка, до речі, у подальшому виявиться найнижчою ціною із запропонованих. Кожен з документів проголошувався та зазначався у додатку до протоколу розкриття. Вони виявилися всі у наявності. Проте це не спинило представника ТОВ «РОСПРИНТ». Тому знову довелося звертатися до тексту документації конкурсних торгів, адже знову йшлося а про офіційний переклад наданих у пропозиції документів, який, за словами представника «РОСПРИНТУ», повине мати нотаріально завірений офіційний переклад.
Голова комітету з конкурсних торгів зазначив, що проведенням оцінки наданих документів комітет з конкурсних торгів буде займатися при безпосередньому розгляді та оцінці, на які закон відводить від 10 до 20 робочих днів.
Напевно, всіх присутніх значно втомив цей день. Останні пропозиції конкурнсих торгів відкривалися трішки швидше – всього за півгодини. ФО-П Москалець зазначив суму у 855 059 грн., а ТОВ «РОСПРИНТ»- 958 080 грн.
Можливо, всі ці накладки відбулися тому, що велика кількість (аж 37 судів м. Харкова) курирує замовник торгів? Напевно, найголовінішим казусом було те, що технічні перерви слідували одна за одною. Може, треба Територіальному управлінню державної судової адміністрації в Харківській області виділити кошти на технічне оснащення (наприклад, комп’ютери), щоб воно не «зависало» у такі непідходящі моменти?..
Медіа-варта з Харкова