Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Закон України «Про здійснення державних закупівель» - уніфіковане керівництво до дій для різних суб’єктів господарювання. Звісно, різні сектори економіки мають свої особливості, але ж урахувати все в одному законі неможливо. Утім, деякі особливості, для котрих не знайшлося місця в законі, переконані фахівці, є дуже значущими. 


Від часу введення в дію Закону України «Про здійснення державних закупівель» чимало закупівельників зітхнули з полегшенням: стягнення плати за подання скарги, яке серед інших новацій передбачає новий нормативно-правовий акт, мовляв, нарешті захистить замовника від необґрунтованих претензій охочих зірвати торги. З іншого боку, попри необхідність платити за можливість боротися за свої права, деякий оптимізм відчували й потенційні скаржники, а саме з приводу призначення спеціального органу оскарження, функції якого покладено на постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівельАнтимонопольного комітету України.   


Так сталося, що питання вдосконалення сфери державних закупівель у нас вважається парафією законотворців та уповноваженого органу. Думки ж практиків - закупівельників – та й теоретиків – експертів, – як виглядає, мало кого хвилюють. Самі користувачі закону, розуміючи марність своїх зусиль, здебільшого воліють «не набридати» своїми порадами та зауваженнями. Та іноді, коли вже дуже допече, все ж намагаються «достукатися» і вплинути на ситуацію, що склалася. Серед тих, хто не втратив надію на діалог, і депутатський корпус Житомирської облради. 


Серед численних причин не надто швидкого розвитку сфери державних закупівель України досить часто називається й відсутність стабільності як законодавчої бази, так і керівного складу відомства, що опікується держзакупівлями. За досить незначний проміжок часу змінювалися і міністри, і директори профільного департаменту. Великі зміни також відбуваються і на нижчих рівнях, що, звісно, не сприяє плідній, системній і послідовній роботі.