Звіт щодо здійснення громадського моніторингу діяльності комітетів з конкурсних торгів в освітянській сфері Харківської області в рамках реалізації проекту «Всеукраїнської ініціативи за чесні державні закупівлі в системі освіти», який здійснюється за фінансової підтримки Представництва Європейської Комісії в Україні
|
Звіт щодо здійснення громадського моніторингу діяльності комітетів з конкурсних торгів в освітянській сфері Харківської області в рамках реалізації проекту «Всеукраїнської ініціативи за чесні державні закупівлі в системі освіти», який здійснюється за фінансової підтримки Представництва Європейської Комісії в Україні |
Результати громадського моніторингу діяльності комітетів з конкурсних торгів у освітянській сфері Харківської області.
|
Моніторингове літо: «мінус» змінено на «плюс»
|
![]() Звіт щодо здійснення громадського моніторингу діяльності комітетів з конкурсних торгів в освітянській сфері Харківської області в рамках спільної реалізації проекту з ГО «Лабораторія Законодавчих Ініціатив» та «Всеукраїнського партнерства за доброчесні закупівлі» в системі освіти, який здійснюється за фінансової підтримки Представництва Європейської Комісії в Україні. (Частина 6 )
|
Літні місяці свідчать: Уповноважений орган активно працює, виконуючи одну зі своїх прямих функцій – моніторинг державних закупівель. Неконкурентна процедура – закупівля в одного учасника – попри нещодавні прогнози фахівців абсолютно не віддана на відкуп замовнику, так само як і основний конкурентний спосіб здійснення закупівлі відкриті торги. |
Урамках проекту «Громадський моніторинг»(http://gmonitoring.at.ua/)з 10 червня по 10 липня 2012 року було досліджено 130 закупівель, документи за якими розміщені на веб-порталі «Державні закупівлі» з діапазоном дат публікації з 1 по 31 березня 2012 року та вартістю не нижче 1 мільйона гривень. 92 закупівлі з цього переліку пройшли за процедурою відкритих торгів, та 38 – за процедурою закупівлі в одного учасника. |
Уповноважений орган і громадськість у боротьбі за законність |
Замовнику нецікаво |
Відомості, розміщені на офіційному сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, свідчать: Уповноважений орган докладає все більше зусиль, аби скласти уявлення про стан справ у сфері державних закупівель. Протягом другої половини березня на сайті було розміщено 29 Листів-повідомлень щодо прийняття рішення про здійснення моніторингу державних закупівель, і 25 із них – за власною ініціативою Уповноваженого органу. Скидається на те, що наприкінці першого місяця весни замовники дещо втратили інтерес до перевірок результатів своїх трудів. |
Як відомо, від надмірного контролю помирає довіра. Утім, мабуть, у жодному разі це твердження не може стосуватися сфери державних закупівель. У принципі, будь-яке дослідження, зокрема, й моніторинг можна віднести до одного з видів контролю. І якщо Уповноважений орган наполягає, що моніторинг, який здійснюється МЕРТУ, таким не є, то громадськість проводить аналіз саме з метою проконтролювати прозорість витрачання державних коштів. |
02 жовтня 2011 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань державних закупівель» №3681-17. Серед нововведень багато із користувачів закону відзначили для себе й здійснення моніторингу державних закупівель Уповноваженим органом. Абсолютно не нова функція замовників торгів неабияк схвилювала. І хоча Міністерство економічного розвитку і торгівлі твердить, що мета моніторингу не контроль, а, як записано в Законі,систематичне спостереження за станом здійснення замовниками державних закупівель, у тому числі аналіз ефективності здійснення цих закупівель, члени комітетів з конкурсних торгів насторожилися. |
2011 рік став ювілейним для «Інформаційного бюлетеню Редукціон»: нам виповнилося 5 років. Крім того, трирічного віку досяг проект незалежних ЗМІ «Медіа-варта». І хоча таку хворобу суспільства, як корупція, не можна здолати остаточно, ми маємо можливість боротися із нею, виставляти правопорушення на суд громадськості і посилювати роль громадянського суспільства в Україні.
|