Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель




Системи державних закупівель різних країн світу, маючи свої переваги й недоліки, весь час перебувають у розвитку. Не є винятком і практики наших найближчих сусідів. 
Про нові тенденції реформування системи держзакупівель Республіки Білорусь «ІБ Редукціон» розповів головний редактор журналу «Тендер» Олександр Муравйов.
«ІБ Редукціон»: Пане Олександре, ми зустрічалися з Вами рівно рік тому. За цей час сфера державних закупівель України зазнала певних змін, а що відбулося за цей період у Білорусі?
Олександр Муравйов: Зміни відбулися й у нас. Протягом цього року в Республіці Білорусь активно готувався новий закон про державні закупівлі, котрий має набрати чинності 01 січня 2012 року. Він «заточений» під Єдиний економічний простір Росії, Білорусі й Казахстану. (01 січня 2012 року ця подія відбулася - ред.)
«ІБ Редукціон»: Участь у ЄЕП вимагає впровадження нових технологій. Як щодо цього, готова Білорусь?
Олександр Муравйов: Технології є. Білорусь завжди була технологічно розвиненою країною. Але це, якщо говорити в цілому про Білорусь. А про пересічних замовників ми дещо замовчуємо, в тому сенсі, що пересічний замовник – це головний лікар, учитель, бюджетники, в тому числі й ті, котрі, на жаль, не всі знають про створення Єдиного економічного простору. А якщо й знають, то не в курсі, що слідом за цим прийшла й Угода про державні закупівлі Росії, Білорусі й Казахстану. А це означає, що з 01 січня наступного року в обов’язковому порядку основна маса закупівель переходить на електронний аукціон на зниження ціни, що потребує, як мінімум, знань, мережі Інтернет, комп’ютерної техніки і деякого конкурентного середовища, котрого в ІТ-сфері поки, на жаль, немає. Нові технології – це електронні аукціони, до яких наші замовники, на мій погляд, поки ще не готові. Тому очікується, що в цьому питанні неодмінно виникне деяке напруження, існує ймовірність зриву окремих державних програм, що фінансуються з бюджету. На жаль, саме така політика реформування нормативних актів у нас іноді відбувається, і при цьому ми чомусь не враховуємо досвід наших сусідів, наприклад, Російської Федерації, досвід інших сусідів, котрі досягли вже певного успіху, але йшли до цього планомірно, а не раптово. Утім, особисто я дуже розраховую на те, що ситуацію буде взято під контроль нашим Міністерством економіки, і ми не наступимо на ті ж граблі, по яких Росія ходила і минулого, і цього року.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».