Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







USAID ЛІНК є проектом Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Місія проекту – допомогти містам та економічним регіонам підвищити свою конкурентоспроможність..
 
Проект USAID«Локальні інвестиції та національна конкурентоспроможність» (ЛІНК) має на меті надати прогресивним територіальним громадам допомогу, спрямовану на значне зростання інвестицій та нових робочих місць.

13 грудня у будівлі МЕРТУ відбувся семінар на тему «Підготовка стратегії розвитку системи державних закупівель в Україні: основні проблемні питання та керівні принципи».
На важливості заходу наголосив заступник директора департаменту державних закупівель та державного замовлення МЕРТУ Олександр Власов. Він підкреслив, що на початку першого півріччя департамент повинен вийти на затвердження стратегії розвитку, і це - одне із головних завдань на сьогодні.
Відкриваючи захід, Сімеон Сагайдачнийрозповів про керівні принципи підготовки стратегії:

  • Система закупівель повинна бути системою! Важливою є відповідність усіх компонентів сучасної системи закупівель одне одному: це нормативно-правова база, інституційна архітектура. Одним з головних положень стратегії повинно бути підвищення професійного рівня закупівельних кадрів (створення кадрового складу для посади «Держслужбовець із закупівель», що спеціалізується на державних закупівлях).
Продовжуючи поставлене проблемне питання, начальник відділу аналізу державних закупівель та державного замовлення департаменту державних закупівель та державного замовлення МЕРТУ Наталія Шимко розповіла про загальні підходи до організації та проходження навчання у сфері державних закупівель:
  • Сьогодні вже не один раз згадувалося про необхідність вирішення кадрового питання. Це один із ключових аспектів і, звісно, у різних країнах він вирішується по-різному. Є країни, в яких на професійному рівні організовуються закупівлі, як правило, це невеликі країни, де переважають централізовані закупівлі. В Україні закупівлі децентралізовані, створюються комітети з конкурсних торгів. Отже, і підхід до того, яким чином відбувається підготовка фахівців, також різний: це може бути здобуття вищої освіти, проведення короткострокових семінарів, які тривають декілька днів або тижнів. В Україні, враховуючи кількість замовників і осіб, яких треба навчити, потрібні саме короткострокові семінари. Кількість зареєстрованих на веб-порталі замовників сягає 12 тисяч, кожен замовник має хоча б один комітет, тож маємо приблизно 70000 осіб, яких треба навчити. На сьогодні є чимало курсів, семінарів, але існують перепони на шляху до навчання: по-перше, це достатньо висока вартість семінарів, по-друге, недоліком є те, що заклади проводять навчання, спираючись на свій власний досвід, і по-різному трактують норми закону. Ми як Уповноважений орган маємо іншу позицію. Необхідно розробити порядок навчання. Зараз він погоджується. Міністерство вважає, що навчальний заклад повинен погоджувати програму, потрібно здійснювати контроль, кого запрошують читати лекції. Крім того, ще є ідея рекомендувати тим органам, які здійснюють контроль, проводити тестування своїх співробітників, щоб бачити, чи розуміють вони закон, чи правильно його трактують.