Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Про громадський контроль багато говорять останнім часом на українських теренах. І якщо раніше він був таким собі летючим голландцем, фантастичним нарисом з європейського життя, то тепер наша країна як ніколи наблизилася до становлення справді дієвого громадянського суспільства. 
 
Законодавчі підвалини
Законом України «Про здійснення державних закупівель» передбачено, як саме має здійснюватися громадський у контроль у сфері витрачання коштів держави. Зокрема, статтею 9 замовники і учасники процедур закупівель, а також Уповноважений орган – Міністерство економічного розвитку і торгівлі - повинні всіляко сприяти залученню громадськості до спостерігання за процесом витрачання коштів платників податків. Крім того, від часу прийняття профільного закону під час проведення процедур розкриття пропозицій конкурсних торгів мають право бути присутніми представники засобів масової інформації. Замовники зобов'язані забезпечити їм безперешкодний доступ.
Нагадаємо, що попередній нормативно-правовий акт – «Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» - фактично дозволяв, а практично ускладнював присутність кореспондентів на процедурах розкриття. Погодьтеся, поняття «можуть бути присутні» та «мають право» дещо різні речі.
Варто зауважити, що деякі замовники за звичкою досі намагаються кивати на те, що присутність кореспондента в установі або організації вирішується на розсуд комітету з конкурсних торгів. Проте прописане пером у законі «мають право» та «замовники зобов’язані» значно полегшує життя представникам ЗМІ, а посилання на 9 статтю таки змушує замовників дослухатися до думки п’ятої гілки влади.
Тож, шановні замовники, спілкування із кореспондентами тепер входить до ваших безпосередніх обов’язків. Як же побудувати діалог, аби виконати усі приписи держзакупівельного та суміжних із ним законів? Дійте за заздалегідь виписаним сценарієм.
 
Розмістили – чекайте, або Контроль починається з порталу
Після виходу вісника на веб-порталі «Державні закупівлі» із оголошенням про проведення торгів замовникам потрібно бути готовими не тільки до напливу учасників, а й до зацікавленості з боку представників преси. Яку інформацію має надати вам кореспондент попередньо? За законом, власне, йому достатньо висловити бажання поспостерігати за дійством – процедурою розкриття. Звичайно, надійнішим способом буде надсилання заявки на присутність, де зазначатиметься, яке видання зацікавилося торгами та хто з кореспондентів висвітлюватиме події. Проте ви маєте пам’ятати, що вимога кореспондента може мати усний характер, тож якщо гість з’явиться за кілька хвилин до початку процедури, замовник має допустити його до святая святих. Виключенням можуть бути лише підприємства закритого типу, стратегічні, для відвідання яких потрібно попередньо замовити перепустку та пройти інструктаж з техніки безпеки. Проте будьте упевнені, у цьому випадку представники засобів масової інформації попередять вас заздалегідь і час на оформлення пропускних документів у комітету з конкурсних торгів неодмінно буде.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».