Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







02 жовтня 2011 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань державних закупівель» №3681-17. Серед нововведень багато із користувачів закону відзначили для себе й здійснення моніторингу державних закупівель Уповноваженим органом. Абсолютно не нова функція замовників торгів неабияк схвилювала. І хоча Міністерство економічного розвитку і торгівлі твердить, що мета моніторингу не контроль, а, як записано в Законі,систематичне спостереження за станом здійснення замовниками державних закупівель, у тому числі аналіз ефективності здійснення цих закупівель, члени комітетів з конкурсних торгів насторожилися.
16 грудня 2011 року в дію було введено Порядок здійснення моніторингу державних закупівель, затверджений наказом №155 від 19.10.2011р. Міністерства економічного розвитку і торгівлі України. До речі, саме цей Порядок має заспокоїти замовників торгів. Відповідно до документу, висновок, наданий Мінекономрозвитку за результатами здійснення моніторингу закупівлі за зверненням замовника, має рекомендаційний характер і може бути самостійно врахований замовником під час проведення відповідної процедури закупівлі. Крім того, висновок може й стати неабиякою допомогою в разі виникнення непорозумінь з контролюючими органами, адже, відповідно до пункту 2.14. Порядку замовник може надавати висновок контролюючим органам при здійсненні ними повноважень з контролю у сфері державних закупівель відповідно до законодавства, правоохоронним органам, органу оскарження під час розгляду скарг.
Якщо говорити про, власне, передумови запровадження моніторингу в цілому, то варто відзначити, що таке дослідження, таке вивчення здійснення закупівель надзвичайно необхідне. Результати моніторингу дають змогу виявити слабкі, проблемні місця практики здійснення закупівель, а отже й законодавчої бази, а тому є вкрай важливим у справі удосконалення і реформування всієї сфери держзакупівель у цілому. Досвід і напрацювання інших держав, безумовно, є надзвичайно корисними, та все ж національне законодавство кожної країни має свої особливості, й шляхи побудови ефективної моделі закупівель можуть бути індивідуальними для кожної окремо взятої держави, саме тому аналіз сфери державних закупівель треба робити на підставі даних моніторингу.
Крім того, сама можливість здійснення моніторингу – обробка наявної достовірної інформації – вже є прямим свідченням прозорості сфери державних закупівель.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».