Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Останнім часом серед замовників зросла популярність закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 №2289-VІ (далі Закон) шляхом застосування процедури закупівлі в одного учасника. Взагалі-то, вона повинна використовуватись як виняток. Проте будь-який виняток має свої правила. Розглянемо особливості процедури закупівлі в одного учасника з огляду на практичний досвід.
Які основні стадії має пройти замовник при використанні процедури закупівлі в одного учасника?
Порядок проведення процедури закупівлі визначено у ст.39 Закону. Проте застосування її на практиці викликає безліч запитань, більшість з яких є спірними навіть для фахівців у галузі держзакупівель.
Алгоритм дій замовника при застосуванні процедури закупівлі в одного учасника умовно можна представити таким чином.
Крок перший: замовник приймає рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі –процедура) на підставі п.2 ст.39 Закону, який на сьогодні є вичерпним, а саме у разі:
1) закупівлі творів мистецтва або закупівлі, пов'язаної із захистом прав інтелектуальної власності, або укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного чи мистецького конкурсу;
2) відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи;
3) нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам;
4) якщо замовником було двічі відмінено процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників;
5) потреби здійснити додаткову закупівлю у того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами або послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням;
6) закупівлі товарів на товарних біржах;
7) закупівлі товарів у разі припинення господарської діяльності, зокрема внаслідок банкрутства, за домовленістю з кредиторами;
8) необхідності проведення додаткових будівельних робіт, не включених у початковий проект, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для виконання проекту за умови, що договір буде укладено з попереднім виконавцем цих робіт, якщо такі роботи технічно чи економічно пов'язані з головним договором.
Це рішення повинно бути прийнято на засіданні комітету з конкурсних торгів у присутності не менше двох третин членів комітету та оформлено відповідним чином, тобто протоколом, який підписується всіма членами комітету, на підставі експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування процедури. (ч.1 ст.39 Закону).

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».