Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Коли замовник торгів готується до проведення процедури, а учасник торгів бере участь у ній, перемагає та укладає договір з замовником, обидві сторони перебувають під ковпаком різних видів ризиків, які можуть зашкодити реалізації їхніх інтересів. У цьому можна пересвідчитись, аналізуючи досвід проведення процедур за попередніми нормативно-правовими актами та чинним законодавством з питань закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти.
Ризик замовника торгівполягає в імовірності зазнати втрат очікуваної користі щодо отримання товарів, робіт та послуг, направлених на ефективне використання бюджетних коштів. 
Ризик учасника торгів - втрати очікуваної економічної (фінансової) користі або прямих збитків через відсутність дієвих важелів, спрямованих на закупівлю товарів, робіт та послуг, з боку замовника. 
Ризики під час проведення торгів та виконання контрактів можуть доповнювати та бути складовими один одного.
 
Юридичний (правовий) ризик
Напевне, найбільш неконтрольованим ризиком у сфері державних закупівель (як для замовника, так учасника торгів) є непрогнозованість прийняття змін до законодавства у сфері державних закупівель. Назву закупівлі за державні кошти прийнятий в 2010 році закон змінив (тепер це не тендер, а конкурсні торги), але залишилася низка невирішених проблем, з якими і надалі стикаються задіяні у держзакупівельному процесі особи. Учасники закупівель вважають, що важко мати справу з бюджетними коштами саме через «плаваюче законодавство» і недосконалість його юридичних важелів, які:

  • не гарантують фінансування та дотримання графіків виплат за виконану роботу чи надані послуги;
  • не сприяють коригуванню закупівельних цін залежно від реалій ринку;
  •  не забезпечують справедливого захисту інтересів учасників у суді. Розгляд справ, їх затягування тягнуть за собою додаткові витрати як з боку позивача, так відповідача, негативно позначаються на репутації обох сторін. Юридичні ризики негативно впливають на розширення конкуренції при здійсненні закупівель. Трапляються випадки відміни закупівель через відсутність необхідної кількості учасників торгів при постачанні нафтопродуктів, продуктів харчування. Виходом є чіткі, прописані з урахуванням європейських вимог та світового досвіду умови гри на ринку закупівель, тобто закон, який не підганяється під потреби влади, а працює на економію бюджетних коштів та забезпечує конкуренцію і змагальний процес серед учасників.
Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».