Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Приходу 2012 року з нетерпінням чекала переважна більшість українців, адже саме тепер ми як ніколи близькі до прийому гостей, що відвідають чемпіонат Європи з футболу. Проте ця значуща спортивна подія аж ніяк не має затьмарити іншу, яка відбуватиметься улітку 2012 року в Лондоні – літні Олімпійські ігри.
І хоча ми не є країною-організатором, проте українські спортсмени, безперечно, перебуватимуть у вирі подій і змагатимуться за олімпійські нагороди. При цьому заявити про себе мають не лише спортсмени, але й їхні уболівальники. Саме з цією метою Національний олімпійський комітет України оголосив про проведення відкритих торгів, предметом закупівлі на яких стали вироби з текстилю інші (придбання сувенірної продукції для учасників ХХХ літніх Олімпійських ігор – 9 найменувань).
Медіа-вартові не могли втратити нагоди на власні очі побачити, наскільки відкритими стають підвалини українського перебування в Лондоні. Сказати, щоб комітет з конкурсних торгів Національного комітету України чинив опір, – так ні, проте особливого захвату і приязні з їхнього боку теж не відчувалося. Напевно, зіграв роль звичайний фактор побоювання представників преси, бо жодних порушень пильне око медіа-вартового не змогло вгледіти.
Ставлення комітету до проведення процедури розкриття було не менш відповідальним, ніж проведення Олімпійських ігор у цілому. Розуміючи, що спортивна сфера давно вже вважається корупційно небезпечною, комітет з конкурсних торгів доклав максимум зусиль, аби хоча б на проміжному змагальному етапі усе було прозоро і відкрито.
Для початку голова комітету ОлександрЯковлев познайомив присутніх на розкритті пропозицій конкурсних торгів. І робота закипіла…
Рівень конкуренції на торгах був типово українським: у зазначений в оголошенні час комітет отримав лише дві пропозиції – рівно стільки, скільки потрібно для того, аби торги взагалі відбулися. Членам комітету залишалося лише сподіватися, що пропозиції учасників складені бездоганно, адже на проведення повторних торгів часу практично не залишилося.
Пильно (на відміну від багатьох інших процедур розкриття, які довелося відвідати кореспондентам в рамках проекту «Медіа-варта») роздивлялися члени комітету усі подані учасниками документи. Увага зверталися не тільки на їхню формальну наявність, а й на строки дії окремих довідок, причому участь у дослідженні брали усі члени комітету, а не тільки секретар, як це часто за традицією відбувається на українських теренах.
Така відповідальність передалася і змагальникам. Учасники не підвели. Обидві пропозиції – ТОВ «Сувенірний Стандарт» та ТОВ «ГОРАНТ ПЛЮС» – не викликали жодних зауважень. Комітет з конкурсних торгів не лише переконався у цьому особисто, а й запропонував присутнім на розкритті представникам учасників та кореспонденту перевірити цілісність конвертів із пропозиціями і засвідчити їх неушкодженість.
Єдиною відмінністю пропозицій стала їхня ціна – 340тис. 550 грн. та 352 тис. 200 грн. відповідно. Враховуючи те, що єдиним критерієм оцінки, заявленим у документації конкурсних торгів замовника, була ціна, скоріш за все, замовлення отримає ТОВ «Сувенірний Стандарт». Хоча, за загальнодоступною інформацією, відомо, що обидва учасники мають чималий досвід у виробленні подібної продукції і активно беруть участь у торгах з подібними предметами закупівлі.
Кабінет, де проводилася процедура розкриття, тимчасово перетворився на виставковий центр: обидва учасники представили зразки сувенірної продукції. За умовами документації конкурсних торгів вони мали відповідати запропонованим ескізам.
Наскільки кінцевий варіант відповідатиме вимогам замовника, ми зможемо побачити уже влітку. Поки ж навіть не відомо, де насправді сувеніри вироблятимуться – на території України чи замовлення піде за кордон. Відповіді на це питання комітет з конкурсних торгів уникнув.
Медіа-варта з Києва