Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







Клінічна лікарня «Феофанія» Державного управління справами – один з найвідоміших медичних закладів в Україні. В її розпорядженні знаходиться більше 10 корпусів, у стінах яких надається висококваліфікована медична допомога. Звичайно, для належного виконання функцій лікарня має своєчасно, оперативно та у достатньо великій кількості закуповувати медикаменти та витратні матеріали. Тож про особливості українського держзакупівельного законодавства комітет з конкурсних торгів знає немало з власного досвіду. Як відбувалося розкриття пропозицій конкурсних торгів на закупівлю 162 найменувань лікарських препаратів та хто завітав на торги «Феофанії» дізнавався медіа-вартовий.
Комітет з конкурсних торгів з’явився у зазначеному в оголошенні місці вчасно та у повному складі. Кількість осіб, що опікуються закупівлями закладу, вражала: на відміну від багатьох організацій, де для проведення процедури розкриття створюється робоча група з 3 осіб, розглянути попередньо пропозиції учасників зібралися і економісти, і юристи, і працівники аптеки, і навіть головний механік. Цим натовпом компенсувалася незначна кількість учасників, адже позмагатися за таке недешеве замовлення зголосилися лише два учасники –ТзОВ«БаДМ» та ТзОВ«Людмила Фарм». Таким чином, гонитва за замовленням відбувалася між Києвом та Київською областю.
Підготуватися до перегонів обидва учасники змогли гідно, зібравши та упорядкувавши усі необхідні довідки, дозволи та сертифікати. Та все-таки за ціновим показником ТзОВ«Людмила Фарм» випередила конкурента, запропонувавши 1325572,48 грн. проти 1368163,94 грн. Враховуючи, що методикою оцінки єдиним критерієм було визначено ціну, не важко здогадатися, хто посяде перше місце на держзакупівельному п’єдесталі.
Обидва претенденти – давно відомі на українських теренах постачальники лікарських засобів, тож, напевно, не раз зустрічалися на торгах. Кажуть, коли довго спілкуєшся з людиною, набираєш певних спільних із нею рис. Проте єднання думок у процесі оформлення пропозицій учасниками дещо насторожувало медіа-вартових: справа в тому, що коробки із силою-силенною паперів, що їх вимагав замовник, були абсолютно ідентичні – як ззовні, так і за наповненням. Та копати глибше – то вже компетенція іншої гілки влади. Ми ж лише констатуємо те, що бачимо. Чому ж на торгах не з’явилося інших учасників, які б трохи розбавили таке коло «однодумців», комітет пояснити не зміг, лише посилався на недовіру до закупівель у цілому.
З виконанням безпосередніх обов’язків комітет під час проведення проміжного етапу змагань – процедури розкриття – упорався бездоганно: уся інформація, що має виголошуватися, була донесена до присутніх, протокол підписано та своєчасно розміщено. Причому комітет з конкурсних торгів не лише зазначив у ньому інформацію про наявність усіх необхідних документів у пропозиціях учасників, але й «вивісив» на веб-порталі «Державні закупівлі» додаток до протоколу, в якому перелічено усі ті документи, що увійшли до складу творінь учасників.
Проте десь прибуло, а десь зникло. Поруч із докладною інформацію про документи впадала в око відсутність порядкового номеру розміщеного протоколу. Із внутрішнім документообігом у «Феофанії», вочевидь, не все гаразд.

Медіа-варта з Києва