Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Архітектурні новинки і не тільки…
«Медіа-варта» відважилася нанести візит головному архітекторові міста Харкова. Однак це не просто так. Сергій Чечельницький за сумісництвом є головою комітету з конкурсних торгів Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міськради. Тому, відповідно, медіа-вартовий завітав на розкриття пропозицій конкурсних торгів 12 квітня 2012 року.
Департамент закуповував послуги з архітектурного планування міст та в галузі садово-паркової архітектури. Процедура була зосереджена на районах міста Харкова та приміській території: «Липова роща», району, що обмежений вулицею Плеханівською – майданом Руднєва – проспектом Московським – вулицею Богдана Хмельницького – вулицею Кірова, та району, що обмежений «пробивкою» узвозу Пассіонарії – вулицею Котлова – вулицею Червоноармійською – вулицею Дмитрівською – провулком Пискуновським – річкою Лопань. Так що через декілька років можна чекати суттєвих архітектурних змін у цих місцях. Проте це у майбутньому. А зараз – розкриття пропозицій конкурсних торгів.
Почалося все як звичайно: завдання головного редактора, відрядження… Але у самій будівлі міського виконкому, де знаходиться департамент, на «Медіа-варту чекали конкуренти. Прес-служба. Напевно, у виконкомі це слово походить від слова «прес», а не «преса», як прийнято в цивілізованих країнах. Однак до «пресу» повернемося трішки пізніше. На годиннику вже 11.00 – розкриття практично розпочалося.
Голова комітету з конкурсних торгів представив присутніх. Два журналісти на розкритті – це навіть цікаво. Серед учасників були представники тільки ТОВ «Інститут Харківпроект», усі інші, напевно, вирішили проігнорувати запрошення на розкриття, гарантоване Законом України «Про здійснення державних закупівель» №2289-VI від 01.06.2012 року.
Пропозиції конкурсних торгів відкривати випала честь Ірині Ольховській – посадовій особі замовника, уповноваженій здійснювати зв’язок з учасниками. Лотів було аж три, тому й пропозицій обіцяло бути дуже багато.
Як потім з’ясувалося, у торгах брало участь три підприємства, а саме: Приватне підприємство «Ларго Z», Товариство з обмеженою відповідальністю «Фірма Віст» та харківський гігант «архітектурно-проектувальної» думки – Товариство з обмеженою відповідальністю «Інститут Харківпроект».
Перший лот ряснів пропозиціями, як, власне, і третій – по три пропозиції на кожний з лотів. На перший лот з місцевого бюджету виділили аж 550 000 гривень. ПП «Ларго Z» запропонувало ні на копійку менше – рівно 550 000 гривень. Дивно. Хоча… Наступні ціни потішили. ТОВ «Фірма Віст» продала свої таланти за 460 039,80 гривень, а ТОВ «Інститут Харківпроект» взагалі ризикнув та надав пропозицію з сумою 380 842,40 гривень. І все це при тому, що документи у всіх учасників були у наявності.
Проте з другим лотом взагалі стався казус. Комітет з конкурсних торгів департаменту, побачивши, що було подано лише одну пропозицію, вирішив, відмінити торги за цим лотом, не відкриваючи при цьому навіть цей одинокий конверт.
І хоча підсумок цього лоту був би однозначним – торги потрібно було б відмінити за цим лотом – все одно законом прописано, що відкрити потрібно всі пропозиції, незалежно від їх кількості, та оголосити повну назву учасника, його місцезнаходження та ціну пропозиції конкурсних торгів. Нічого такого не відбулося… На жаль. Може, просто не вистачає досвіду або знань членам комітету?.. До речі, на цей лот бюджет виділив 300 000 гривень. Що ж на цей шмат роботи ніхто не зазіхнув, крім одного «інкогніто»?
Третій лот порадували пропозиції тих самих учасників, що й брали участь у першому. ТОВ «Фірма Віст» за очікуваної вартості закупівлі у 250 000 гривень пропонувало 249 998,64 гривні. ПП «Ларго Z» зависоко оцінив свої послуги, аж 365 168,00 гривень, а ТОВ «Харківпроект», як і завжди, раціональні – 232 178,40 гривень.
У цілому розкриття пройшло досить цікаво. Слід зауважити, що «прес-служба» всі події проспала. Напевно, цій особі було не цікаво спостерігати, нічого її не хвилювало. І навіщо направляти людину, якщо вона зовсім не розуміється на тому, що відбувається? Хоча її головною метою, здається, було те, щоб комітет з конкурсних торгів нічого зайвого не бовкнув. Дивно це. Може то «Медіа-варта» вже звикла, що комітети з конкурсних торгів здебільшого схожі на людей, ніж на маріонеток у руках прес-служби?..
Комітет з конкурсних торгів взагалі справив позитивне враження, проте їх заляканість прес-службою та відсутність глибоких знань у галузі державних закупівель також не пройшли непомітно. Хоча хто з нас від цього застрахований, всі ми люди…
Медіа-варта з Харкова