Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Немає меж досконалості! Закон України «Про здійснення державних закупівель» знову зазнав змін. Попри зауваження міжнародних експертів, європейських і вітчизняних фахівців, і наголошування на тому, що основною проблемою українських державних закупівель є постійне внесення змін та зростаюча кількість винятків у законі, нашому профільному нормативно-правовому акту, зважаючи на все, набути коли-небудь довершеного вигляду не судилося. Останні нововведення, котрі суттєво полегшують життя замовнику торгів, у той же час нівелюють останні досягнення в сфері управління державними грошовими коштами і унеможливлюють їх прозоре, відкрите й раціональне використання. Але… Маємо, що маємо, - оновлений Закон України «Про здійснення державних закупівель».
У червневому випуску «ІБ Редукціон» ми продовжуємо знайомити вас, колеги, з процесами, що відбуваються у сфері державних закупівель. Міжнародна спільнота готова ділитися набутим досвідом і надавати всіляку підтримку молодим держзакупівлям України. Про співпрацю наших експертів із закордонними читайте в статтях «Проект USAIDпродовжує обговорення стратегії розвитку державних закупівель» і «Право на захист».
Як завжди, намагаємося дедалі більше уваги приділяти практичним аспектам закупівельної діяльності. У нагоді комітету з конкурсних торгів стануть рекомендації наших консультантів і алгоритм проведення процедури закупівлі у матеріалі «Двоступеневі торги».
У травні суттєво підвищилась активність українських законотворців стосовно реформування нормативно-правової бази. Дочекалися своєї черги навіть законопроекти, котрі з’явилися ще минулого року. Докладно про результати роботи Верховної Ради читайте в нашій постійній рубриці «Огляд законодавства».
Перехід від паперового до електронного варіанту в українських умовах, вочевидь, у нашій країні неможливий без заходу на біржі, адже саме вони можуть запропонувати свої майданчики в якості майбутніх електронних. Ті із замовників, кому вже довелося спробувати нову процедуру, говорять про її численні переваги, однак кількість тих, хто не поспішає випробувати новинку, велика. Чи варто вагатися й далі? Відповідь у статті «Біржові торги: терни й зірки» та в інтерв’ю з президентом Товарної біржі «Універсальна міжрегіональна».
Ще на початку року інтерес замовника до можливості перевірити правильність своїх дій під час проведення державних закупівель і заручитися підтримкою Уповноваженого органу був неабияким. Останні дані МЕРТУ свідчать про інше. Цьому питанню присвячена постійна рубрика «Моніторинг державних закупівель».
Уже в липневому випуску «ІБ Редукціон», друзі, на вас чекає нова рубрика – «Громадський моніторинг державних закупівель». Наші фахівці паралельно з Уповноваженим органом ведуть свій аналіз здійснення процедур закупівель. У новій рубриці дізнаєтеся про найтиповіші порушення законодавства, що їх вчиняють ваші колеги під час проведення процедур, матимете змогу ознайомитися зі статистикою й аналітичними матеріалами за результатами діяльності громадських активістів. Сподіваємося, рубрика «Громадський моніторинг державних закупівель» убереже вас від необдуманих кроків і допоможе уникнути прикрих помилок у роботі. 
Шановні друзі! Літо у розпалі. Щиро бажаємо вам відпочити якнайкраще, аби з новими силами взятися за виконання своїх непростих обов’язків!


У замовників нерідко виникають проблеми, пов’язані із здійсненням закупівлі комунальних послуг у монополістів. Інколи для забезпечення нормальної життєдіяльності державних установ доводиться звертатись до суду.


Заступник міністра охорони здоров’я Роман Богачов
«Централізовані закупівлі медикаментів за Державними цільовими програмами здійснюються в плановому режимі. За торгами, що розпочаті за повною процедурою 30 днів (відповідно до вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель») та оголошені в березні, передбачається укладання договорів протягом червня. Головні критерії цьогорічних тендерів – висока якість препаратів і участь максимальної кількості учасників. Жодних корупційних дій з боку представників МОЗ немає, прозорість закупівель забезпечується в повному обсязі.»
http://ukurier.gov.ua/uk/articles/pereboyiv-iz-socialnimi-likami-ne-ochikuyetsya/



Замовнику нецікаво
Інтерес замовника до можливості перевірити правильність своїх дій під час проведення державних закупівель і заручитися підтримкою Уповноваженого органу з кожним днем знижується. Як не прикро, саме про це свідчать дані, оприлюднені на офіційному сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.