Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Радіти зарано
Спекотне літо 2012 року стало гарячою порою і для закупівельників. Торгів наразі проводиться чимало, тож медіа-вартовим було до кого ходити в гості. Завітали вони і на Харківське казенне експериментальне протезно-ортопедичне підприємство, одразу на дві процедури розкриття пропозицій: із закупівлі шкіри зі шкур великої рогатої худоби чи шкур тварин родини конячих для взуття, для інших виробів і із закупівлі напівфабрикатів гумових.



З обох предметів закупівлі було отримано по дві пропозиції від одних і тих же учасників – харківського ВАТ «Максима» і приватного підприємця із Чугуєва Мілєхіна Д.Г., – які до того ж в обох випадках подали приблизно однакові цінові пропозиції. Оскільки всі документи були в наявності, можна сподіватися, що з другої спроби (попередні торги довелося відміняти), підприємству вдасться придбати продукцію, необхідну для виготовлення спеціального взуття.
Зауважень щодо процедури розкриття у медіа-вартового не виникло, тож розмова велася навколо можливого полегшення у роботі підприємства у зв’язку із появою на сайті Верховної Ради України законопроекту №9434. До 2010 року Харківське казенне експериментальне протезно-ортопедичне підприємство не мало потреби здійснювати закупівлі відповідно до держзакупівельного законодавства. Невеликий досвід здійснення процедур показав, що попри задекларовані у Законі України «Про здійснення державних закупівель» принципи раціонального й економного витрачання коштів держави, цьому підприємству користі від такого придбання менше, ніж було раніше.
-          По-перше, процедура триває майже три місяці, що ніяк не може сприяти ефективній діяльності підприємства, - зауважив начальник ВТК, секретар комітету з конкурсних торгів Олександр Білокопитов. – По-друге, якби ми зараз здійснювали закупівлю без дотримання процедури, то мали б значно більший вибір, упевненість, що точно купимо необхідний товар і, знов-таки, зробили б це набагато швидше. Постачальники продукції не хочуть обтяжувати себе складанням пропозицій, збиранням численних довідок і, найголовніше, зв’язувати себе фіксованою ціною товару. І їх можна зрозуміти, адже ціни зростають дуже швидко, і для багатьох із виробників чи постачальників участь у державних закупівлях невигідна економічно через неможливість зміни вартості договору в подальшому.   
Оптимізму багатьох своїх колег з приводу можливого виведення з-під дії закону закупівель за власні кошти комітет з конкурсних торгів Харківського КЕПОП не поділяє:
-          Ми вже якось чекали на такі зміни, однак тоді наші надії не виправдалися, тож радіти ще зарано, - зазначив заступник директора з розвитку, голова комітету Андрій Чумаченко. – Не можу я зрозуміти й побоювань, що наразі висловлюються. Як на мене, прозорість витрачання державних коштів від таких змін аж ніяк не постраждає, адже перевірки Державної фінансової інспекції ніхто не відміняв.
Медіа-варта з Харкова