Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Літні місяці свідчать: Уповноважений орган активно працює, виконуючи одну зі своїх прямих функцій – моніторинг державних закупівель. Неконкурентна процедура – закупівля в одного учасника – попри нещодавні прогнози фахівців абсолютно не віддана на відкуп замовнику, так само як і основний конкурентний спосіб здійснення закупівлі відкриті торги.

Зрушень не видно

Утім, наскільки дієвим є механізм моніторингу закупівель у справі попередження вчинення правопорушень, наразі стверджувати важко, оскільки таких даних на офіційному сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України не міститься.
Червень 2012 року, попри значно нижчі показники порівняно з травнем, вже традиційно показав ще завзятішу роботу Уповноваженого орану і, як не прикро, ще меншу зацікавленість у перевірці своїх дій з боку замовника. Із 53 листів-повідомлень лише 13 стосуються моніторингу за обґрунтованим зверненням замовника, решта – 40, що становить 75% – за власною ініціативою МЕРТУ.
Уповноважений орган, набравши непоганого темпу, продовжує аналізувати стан сфери державних закупівель України шляхом дослідження здійснених процедур. Як і раніше, Висновки за результатами здійснення моніторингу державних закупівель так само стосуються вивчення правомірності й правильності процедури, ініційованих саме УО.
Із 59 Висновків 42 – більше 71% – стосуються саме моніторингу з цікавості Міністерства економічного розвитку і торгівлі України. Тішить хоча б те, що їх кількість дещо зменшилася, бо в травні таких було аж 85%!
Не змінився й рейтинг досліджуваних процедур. Перше місце – за закупівлею в одного учасника (38 висновків), друге – за відкритими торгами (17), третє – за попередньою кваліфікацією (3), на останньому місці – запит цінових пропозицій (1 висновок).
Щодо відповідності процедур із задоволення потреб держави законодавству, то тут теж сенсації не сталося. Із 59 висновків негативних 36 – 61% – і решта – 23 позитивні.
Так само не дивує і співвідношення інтересу і результату дослідження. Із 36 негативних висновків 34 зроблені за результатами проведення моніторингу за ініціативою УО, а з 23 позитивних більше половини – 15 – за обґрунтованим зверненням замовника. 


Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».