Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







Протягом багатьох місяців ми разом з вами, шановні читачі, стежили, як вітчизняні та закордонні експерти приводили до ладу систему державних закупівель України і намагалися передбачити, які кроки на шляху до вдосконалення позитивно відіб’ються на цій важливій для економіки країни сфері. Нарешті, документ практично готовий, більша частина стратегії виписана. Проте, як відомо, немає межі досконалості. Тож, врахувавши зауваження усіх задіяних у держзакупівельному процесі сторін, експерти представили третю версію стратегії.
Як зауважив експерт проекту USAIDЛІНК з питань державних закупівель Олександр Кравченко, представлена редакція стратегії стала результатом плідної роботи і ефективної співпраці фахівців Міністерства економічного розвитку і торгівлі, вітчизняних та європейських експертів, тож дякувати за результативність та проведення чергової координаційної ради маємо саме їм.
Заступник директора департаменту державних закупівель та державного замовлення МЕРТУ Олександр Власов підкреслив, що протягом багатьох місяців фахівці працювали над документом, який у найближчі 3-5 років буде орієнтиром розвитку системи державних закупівель. Наразі робота наближається до фіналу, тож пан Власов побажав, аби кінцевий акорд став мажорним, а не мінорним.
Представляючи третю версію стратегії, експерт проектуUSAIDЛІНК з питань державних закупівель Сімеон Сагайдачний звернув увагу присутніх на той факт, що останні зміни у документі з’явилися нещодавно і виписані з урахуванням конструктивних побажань як замовників, так і учасників торгів усіх регіонів України. Наразі експерти планують довести документ до досконалості і представити його остаточний варіант МЕРТУ.
Пан Сагайдачний підкреслив, що, незважаючи на плідну роботу, стратегія у другій версії мала достатньо прогалин, тому варіант, який презентується на цьому засіданні координаційної ради, суттєво відрізняється від свого «попередника».
— Хотів би докладніше зупинитися на тих новелах, які було внесено до тіла стратегії останнім часом. Ми почали з того, що додали стислий огляд самого тексту документу. Зроблено це для того, аби людина, котра не має можливості досконально вивчити весь текст документу, мала змогу зрозуміти його сутність, основні цілі та напрямки їх реалізації. Крім того, так чи інакше, але МЕРТУ доведеться готувати якісь презентаційні матеріали щодо представлення стратегії широкому загалу, тож фактично ми підготувала підґрунтя для цього у вигляді такого стислого огляду. Змін зазнав також і розділ «Керівні принципи». Ми додали нові положення, аби стратегія цілісно відображала роль системи державних закупівель у порівнянні з іншими системами. Одним з основних принципів є надання якісних послуг населенню, забезпечення позитивних результатів від їх отримання та ефективність закупівель. Це відповідає новітньому баченню державних закупівель, система не може оцінюватися лише за відповідністю установленим правилам. Державні закупівлі повинні оцінюватися за результатами, оскільки вони мають стратегічне значення для розвитку ефективності державного управління і розвитку країни в цілому, - підкреслив пан Сагайдачний.
Крім того, зауважив експерт, важливим є віднайдення балансу між централізацією та децентралізацією державних закупівель. При цьому стратегія не виступає прибічником повернення до централізації, йдеться лише про створення централізованого механізму шляхом застосування рамкових угод. На переконання пана Сагайдачного, це дуже допоможе українським замовникам, тим паче що в інших країнах подібні механізми ефективно і успішно застосовуються на практиці.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».