Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Директор департаменту два рази День 
народження на цій посаді не справляє.
Народна прикмета останніх років

Система держзакупівель в Україні надзвичайно рухлива. Порівняно з іншими країнами світу, система регулювання використання державних коштів на конкурсних засадах в Україні існує не так уже й багато років, законодавство, що регулює витрачання коштів держави, повсякчас змінюється і удосконалюється. Проте, окрім законотворчих процесів, залишається багато питань практичного та технічного характеру, вирішення яких наразі покладено на Департамент державних закупівель та державного замовлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України. Пропонуємо вам, шановні читачі, подивитися, хто саме протягом останніх років докладав чимало зусиль до управління держзакупівельними процесами та яких висот їм вдалося досягти на цьому поприщі.
За роки незалежності України і міністерство, і підрозділи, які опікувалися сферою державних закупівель, неодноразово змінювали свої назви і очільників. Кожен із керівників тією чи іншою мірою впливав на сферу державних закупівель. Зупинимося на найяскравіших особистостях.
З великою повагою люди, котрі займаються закупівлями від самого початку,тобто з того часу, коли Мінекономіки (Міністерство економіки України, з 2005 р. Міністерство економіки та з питань европейської інтеграції інтеграції України) перший раз було Уповноваженим органом у сфері державних закупівель, згадують Надію Обушко, Олександра Шатковського, Світлану Нєжнову, Родіона Колишка і Сергія Яременка, які, можна сказати, стояли біля витоків сферидержзакупівель. Дуже багато зробила для цієїсфери в цілому перший начальник управління державних закупівель Мінекономіки, прекрасний викладач, майстер своєї справи, неперевершений фахівець, начальник управління державних закупівель Міністерства економіки та з питань європейської інтеграціїНадія Обушко. Робота цьогоуправління дійсно була активною й спрямованою на розвиток сфери. За часів керуванняпані Обушко спеціалістамиуправліннябуло розроблено та введено в дію цілу низку підзаконних нормативно-правових актів, котрі регулювали різні аспекти діяльності на ринку держзакупівель. Основним законодавчим актом у цій сфері був Закон України «Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти», котрий був прийнятий у 2000 році та на момент прийняття відповідав міжнародним стандартам: закупівлі здійснювалися в переважній більшості випадків на конкурсних засадах і реалізовувався на практиці принцип недискримінації.
Чимало зусиль доклала Надія Обушко і до врегулювання питань оскарження у сфері закупівель за державні кошти. Як стверджують досвідчені замовники і учасники торгів, керівник управління не тільки вправно організовувала роботу підрозділу, а й особисто уважно ставилася до вирішення усіх складних питань, намагаючись полегшити роботу усіх задіяних у закупівельних процесахосіб.
Неоднозначною постаттю на держазкупівельному небосхилі став і Родіон Колишко, який обіймав посаду директора департаменту з питань координації державних закупівель і державного замовлення Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції, а такожвходив до складу редакційної колегії інформаційно-аналітичного бюлетеня «Вісник державних закупівель». Він одним із перших заявив про необхідність налагодження активного діалогу влади та бізнесу, а також орієнтації вітчизняних закупівель на зовнішні ринки. Він підкреслював і продовжує підкреслювати (будучи уже директором департаменту з питань розвитку трудового потенціалу Конфедерації роботодавців України), що українським виробникам необхідно підвищити свою конкурентоздатність та зайняти нішу на європейському просторі.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».