Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



 Шановні читачі!
Що не кажіть, а життя нині динамічне. Ледь-ледь ми встигли відчути перші осінні заморозки, але про літні відпустки, мабуть, усі давно вже забули. Наче і не з нами це було, наче і не в цьому житті. Не даючи часу, аби перевести подих, щось нове та бурхливе підхопило нас під обидві руки і стрімко потягло вперед. Лише встигай озиратися та запам’ятовувати прикмети, щоб не загубитися. Це, звичайно, жарт, шановний читачеві, але все ж таки пам’ятаймо, що кожен жарт є жартом лише частково.
Уже вжовтні особи, які мають стосунок до держзакупівель та бюджетних коштів, отримали чергову порцію новацій. Зокрема, оновлено було економічну класифікацію видатків, новим став алгоритм закупівлі в одного учасника, новими виявилися доповнення до переліку предметів закупівлі — винятків із профільного закону. Окремо хотілося б зупинитися на закупівлі в одного учасника — у цій процедурі МЕРТУ виокремлює 10 етапів, про що можна дізнатися з матеріалів номера. Крім того, додаток до листа МЕРТУ містить зразок протоколу переговорів щодо закупівлі в одного учасника.
Чому стільки уваги приділяється таким закупівлям? Та тому, що частка учасників цього виду закупівель серед учасників-переможців протягом року зросла з 5,4 до 40,8 відсотка. Такі разючі зміни легко помітити, порівнюючи статистичні дані перших трьох кварталів 2011 та 2012 років. Отже, й увага до цього питання з боку законотворців не є випадковою.
Новаціями відзначено й економічну класифікаціювидатків. Мінфін своїм наказом вніс зміни до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, про що пише наш автор.
В іншому матеріалі цього номера наведено правилазакупівлі товарів в одного учасника на товарній біржі відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель».
Звичайно, у багатьох виникає сумнів — а чи так уже й добре, коли упроваджується стільки нового одразу. Але, по-перше, сфера державних закупівель — справа відносно нова, і можна сказати, що все в ній робилося, так би мовити, «на живу нитку». А по-друге, ми можемо захоплюватися законами чи бути ними невдоволеними, але є чудовий латинський вислів, перевірений багатовіковою практикою: «Dura Lex Sed Lex», що в перекладі, як ми пам’ятаємо, означає: закон суворий, але це закон.
Як завжди, у номері друкуємо запитання допитливих читачів і кваліфіковані відповіді фахівців. Уномері міститься також огляд скарг, які надійшли до Антимонопольного комітету України, та рішення, які були винесені АМКУ з цього приводу. Звичайно, про відписки та відкладення рішень у глибоку шухляду в матеріалі не йдеться — тут розглянуто лише конкретні, результативні рішення. У цьому номері також містяться практичні поради учасникам відкритих торгів.
Знаєте, інколи буває, що закупівлею лишаються невдоволеними геть усі учасники — і переможець, і ті, хто програв. Що робити в такому разі — про це ви зможете дізнатися з рубрики, яку присвячено аналізу судової практики. Із матеріалів іншої рубрики ви дізнаєтеся про те, як правильно складати документацію конкурсних торгів, як скласти запит на отримання документації, як розмістити інформацію про торги. Крім того, у матеріалах є все необхідне, аби чітко уявляти собі перипетії розкриття пропозицій конкурсних торгів на всіх етапах.
Зрештою, про перспективи державних закупівель в Україні можна дізнатися з докладного звіту про міжнародну конференцію, що проходила в Києві 18 та 19 жовтня 2012 року. Поважне зібрання відбулося завдяки Проекту ЄС «Гармонізація систем конкуренції та державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС» за підтримки Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Антимонопольного комітету України. У центрі уваги вітчизняних і закордонних оглядачів були електронні закупівлі та рамкові угоди.
Колектив ІБ «Редукціон»

          Інколи буває так, що під час проведення процедури закупівлі залишаються незадоволеними всі її учасники: і переможець, і той, хто програв. У такому разі в замовника є нагода одночасно поспілкуватися з органом оскарження та з судом.