Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







Державні закупівлі – це ключ до збагачення державних чиновників. Але, на відміну від України, в Чехії є більше прагнення громадськості зробити їх максимально прозорими. Про це в розмові з Радіо Свобода сказали представники чеського та українського представництв Transparency International – голова правління Transparency International Україна Андрій Марусов, який приїхав вивчати чеський досвід, та керівник програм чеського Transparency International Радім Буреш.
 
– Україна мала пройти певний шлях для підписання угоди з Європейським союзом і привести своє законодавство до європейських стандартів. Чи ви помічаєте велику різницю між законодавством України і Чехії в цій галузі?
 
Андрій Марусов: Дійсно, різниця існує. Україна перебуває на етапі гармонізації, тобто я б це назвав початком процесу. Бо, якщо буде підписано цю угоду про асоціацію і вільний ринок, потрібно буде ще декілька років для того, щоб закупівельне законодавство України привести у відповідність до стандартів Європейського союзу.
 
– Пане Буреш, чи Чеська Республіка – це те місце, де потрібно переймати досвід, адже зараз у результаті великого корупційного скандалу пішов у відставку весь чеський уряд, і однією з причин цього скандалу були саме порушення у сфері закупівель? Чим може похвалитися Чехія?
 
Потрібен контроль громадськості та їхній тиск на тих, хто замовляє державні закупівлі
Радім Буреш
Радім Буреш: Найцікавішим для українських колег і друзів може бути саме ця дорога до пошуку більшої прозорості державних закупівель та пошук підвищення громадського контролю. Те, що державні закупівлі, публічні фінанси є джерелом корупції, – це ми маємо з Україною спільну проблему. Але ми намагаємося знайти вихід з цієї проблеми в тому, щоб створити оптимальне законодавство, яке б тримало в рівновазі свободу підприємництва з контролем. Але закони не існують самі по собі. Тут потрібно пов’язати їх із думкою про необхідність більшої прозорості всіх кроків, які пов’язані з громадськими грошима і закупівлями. Тому тут потрібен контроль громадськості та їхній тиск на тих, хто замовляє державні закупівлі. І саме в цій більшій прозорості, більшому прагненні громадськості до збільшення прозорості ми зробили великий поступ, цей тиск стає дійсно відчутний, і цим досвідом ми можемо поділитися з українськими колегами.
 
– Те, що уряд пішов у відставку в результаті корупційного скандалу, на Вашу думку, підтверджує те, що корупція у Чехії сягнула вищих ешелонів влади, чи те, що в Чехії вміють з нею боротися навіть на цьому найвищому рівні?
 
Радім Буреш: Нещодавня поліцейська операція (з арештами високих посадовців за підозрами в корупції – Ред.), на нашу думку, є саме прикладом того, що поліція та державні органи звільнилися від політичного та іншого тиску, що вони можуть працювати незалежно, розслідувати зловживання і на найвищих щаблях та протидіяти їм.
Продовження: http://www.radiosvoboda.org/content/article/25031287.html
Марія Щур