Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







Тендер на друк навчальної літератури тільки-но завершився. Як повідомляє «Вісник державних закупівель», до 30 листопада видавці мають виконати замовлення, а в Міносвіти заявляють, що школи отримають підручники лише у грудні—лютому. Кошторис тендеру на 80 лотів становить 69 мільйонів гривень. Однак, розподіл коштів між підручниками дещо дивний. Приміром, примірників «Української мови» замовлено майже 235 тисяч, а «Трудового навчання» — 350 тисяч. І це не єдине, що обурило батьків: підручників із образотворчого мистецтва та музики заплановано майже такими ж тиражами, що й історії, алгебри чи фізики, подекуди і в більшій кількості. Натомість школярам доводиться роздруковувати матеріали підручників зі створеного МОН репозитарію, а вчителі вимагають мати при собі повноцінну друковану версію.

Дехто з експертів вважає це спланованою акцією видавців, які затягують час, щоб довести неефективність міністра освіти, про відставку якого нещодавно заявив Арсеній Яценюк. У Громадській раді при МОН бачать іншу причину: недбалість. Довго не було роз’яснень, за чий же кошт друкуватимуть підручники. Коли ж було вирішено, що закупівля буде 50 на 50 з державного та місцевих бюджетів, роз’яснення для місцевих рад з’явилося лише у жовтні.

Голова ради ГО «Точка росту: освіта та наука» Світлана Благодєтєлєва-Вовк заявляє, що це вперше держава повністю провалила друк нових підручників. Причиною називає непослідовні дії чиновників в освіті, коли змінюється тривалість навчання у школі, а нові програми та підручники за цими змінами не встигають. «Це неспроможність системи забезпечити конституційні права дітей. Можливо, у цьому нема злочинних намірів, але це є наслідком табачниківської реформи, на неї накладаються проблеми управління в міністерстві. І сам процес створення друкування підручників має високі корупційні ризики, бо програми розробляють певною когортою людей, наближених до академії педнаук. Відтак — встановлюється монополія на формування програм і створення під них підручників», — пояснює експерт.
джерело: http://www.day.kiev.ua/uk/article/den-ukrayiny/proval-z-pidruchnykamy