Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Держава закуповує товари, роботи й послуги для задоволення суспільних потреб. Обсяг державних закупівель в Україні щороку складає близько 13% ВВП. У Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України працює Департамент регулювання державних закупівель, який визначає правову політику в цій сфері й координує роботу системи держзакупівель.

Ціль Департаменту регулювання державних закупівель – створення такої системи, яка дозволить максимально задовольнити суспільні й державні потреби за найвигіднішою ціною. В оновленій системі бізнес охоче братиме участь у держзакупівлях, а природна конкуренція знищить корупцію. Досвідчені закупівельники будуть розуміти ринок і зможуть ефективно забезпечити своє підприємство якісними товарами, послугами та роботами.

Аби отримати сучасну зручну систему державних закупівель, якою всі хочуть користуватися, бо довіряють, слід вжити таких заходів:
спростити тендерну процедуру, зробити її прозорою і чесною;
залучити реальний бізнес до участі в державних закупівлях, і створити в цій сфері природну конкуренцію;
надати громадськості повний доступ до всіх проведених закупівель для аналізу та контролю;
гармонізувати українське законодавство з найкращими європейськими практиками.

Реформа держзакупівель розпочалась минулого року із Закону України «Про здійснення державних закупівель» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, N 24, ст.883). Метою оновленого Закону, зокрема, є створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, запобігання проявам корупції в цій сфері та розвиток добросовісної конкуренції.


Ключові новації – оновлений закон скоротив перелік підстав для застосування неконкурентної процедури; адаптував процедури закупівлі в одного учасника до практики застосування такої процедури в європейських країнах; скоротив перелік випадків (із 44 до 10), на які не поширюється дія Закону. Останнє впровадили з метою запобігання безконтрольному використанню державних коштів, прозорості й відкритості сфери державних закупівель та інше.
У лютому 2015 року в пілотному режимі відкрилася платформа закупівель ProZorro, яку розробили разом із бізнесом, громадськими активістами, світовими експертами, недержавними організаціями із боротьби з корупцією та іншими активними учасниками процесу. Ця система вперше дозволила постачальникам подавати свої пропозиції в електронному вигляді і, відповідно, залучити великі групи вже існуючих постачальників до державних тендерів. Зараз у системі проходять тільки невеликі закупівлі, що не підпадають під дію Закону - так звані “допорогові закупівлі”. Але навіть таких тендерів уже оголошено майже на півмільярда гривень, а платформою користуються ключові державні органи - Мінекономрозвитку, Міністерство фінансів України, Міністерство оборони України, Міністерство інфраструктури України, Державне управління справами, Міністерство юстиції України, Національний банк України, Енергоатом, Київська міська державна адміністрація, Державна фінансова інспекція України, Міністерство охорони здоров’я України, Львівська міська рада та інші.

Наступні етапи Реформи
У 2015 році:
Внести додаткові зміни до закону про держзакупівлі, на основі практики роботи за останній рік. Ключові моменти:
спростити порядок подачі документів, котрі надає учасник (документи надає тільки переможець);
наблизитися до стандартів ЄС і GPA;
підвищити пороги держзакупівель відповідно до рівня інфляції;
запустити електронні процедури для деяких груп закупівель, побудувавши сучасну інфраструктуру на базі діючого державного веб-порталу й напрацювань громадськості та бізнесу, побудувати зручну базу знань із держзакупівель.

У 2016 році
розповсюдити електронні закупівлі на всі закупівлі;
забезпечити зручний публічний доступ до інформації про держзакупівлі;
підвищити рівень професіоналізації державних замовників.

У 2015 - 2022 роках
імплементувати у законодавство України положення Директиви 2014/24/ЄС і Директиви 89/665/ЄЕС зі змінами, внесеними Директивою 2007/66/ЄС, визначеними у Додатках XXI-B, XXI-C до Угоди.

Держслужбовці з великим стажем роботи й люди, які мають успішні напрацювання в реальному бізнесі, об’єднали сьогодні свої зусилля в департаменті регулювання державних закупівель, аби досягнути зазначених цілей у найкоротші терміни. Оновлений департамент держзакупівель активно працює над реформою і залучає громадські організації до співпраці та контролю.


Джерело - http://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=38c083f3-2571-466a-9583-3b43c2804ad9&title=ReformaDerzhavnikhZakupivel