Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







У рамках Дня економічного розвитку та дерегуляції, який відбувся у Верховній Раді України 12 листопада 2015 року, депутати прийняли за основу проект Закону «Про особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (реєстр. № 3153 від 18.09.2015).

На вимоги організацій, які захищають права споживачів, цим законопроектом введена норма, за якою однією з підстав для перевірок суб’єктів господарювання може бути скарга споживача. Одночасно пропонується запровадити механізм захисту бізнесу від необґрунтованих перевірок контролюючими органами. Щоб збалансувати ситуацію та забезпечити захист прав усіх сторін, перевірку запропоновано здійснювати через фільтр Державної регуляторної служби України. ДРС перевірятиме обґрунтованість звернень фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав.

Також передбачається повна публічність механізму погодження Державною регуляторною службою України та обов’язкова вимога до початку проведення заходів державного нагляду оприлюднювати на офіційному веб-сайті Державної регуляторної служби України дозвіл на їх проведення.

Крім того, законопроектом впроваджується повне обмеження на проведення планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) до 30.06.2016 року (окрім винятків, встановлених статтею 6 законопроекту).

Залишається можливість проведення органами державного нагляду (контролю) позапланових перевірок з дозволу Кабінету Міністрів України; за письмовою заявою суб’єкта господарювання до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; за рішенням суду.

Державною регуляторною службою України пропонується наступний механізм отримання дозволу на перевірку.

Органи державного нагляду (контролю), у разі виникнення потреби у проведенні позапланових перевірок, звертаються до ДРС з обґрунтуванням підстав щодо надання згоди на проведення таких перевірок, копіями звернень фізичних осіб про порушення суб'єктами господарювання їх законних прав та наданням відповідних матеріалів.

Листи центральних органів виконавчої влади, які є органами державного нагляду (контролю), на отримання згоди ДРС на проведення позапланових перевірок подаються до ДРС. Листи територіальних органів подаються до територіальних органів ДРС.

Передбачається можливість фахівців ДРС звертатись до заявника для уточнення необхідної інформації з метою недопущення зловживань як органами державного нагляду (контролю), так і недобросовісними заявниками.

ДРС після опрацювання листа від органу державного нагляду (контролю) на проведення позапланової перевірки надає дозвіл або відмовляє в проведенні такої перевірки.

З метою недопущення зловживань органами державного нагляду (контролю) звертаємось до асоціацій, об’єднань підприємств, суб’єктів господарювання та громадськості з проханням надати свої пропозиції щодо запропонованого ДРС механізму отримання дозволу на проведення позапланової перевірки на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав на
е-mail: inform@dkrp.gov.ua.
Джерело:http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=248641840&cat_id=244277212