Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Останнім часом йдеться багато про реформи на шляху до електронного уряду та інтенсифікації державно-управлінських процесів. Відкриваються Центри надання адміністративних послуг для населення, веб-портали відомств стають інтерактивними, з’явився інструмент петицій, впроваджується система електронних закупівель тощо. Але дещо залишається незмінним – документообіг в сегменті державного управління, як і раніше, є інертним та високозатратним.

За даними порталу Єdata, який дозволяє відслідкувати використання публічних коштів, легко дізнатися, скільки витрачається на  папір і канцелярію у органах держави і місцевого самоврядування. Виявилося – мільйони гривень.

Наприклад, в управлінні справами Верховної Ради України, звичайно, доведеться купляти знищувач паперу за 5 997 грн, тому що його у листопаді 2015 року було закуплено на 454 800.00 грн. Перезарядка відпрацьованих картриджів до друкуючих пристроїв коштувала 38 955 грн, а чорнила до них – 88 997 грн. На закупівлю багатофункціональних друкарських пристроїв і принтерів було витрачено 402 728 грн. Ділові щоденники коштували 99 204 грн, папки з тисненням - 21 600, стенографічні записи обійшлися у 529 200 грн за грудень. Ручки кульові восени були закуплені на суму у 17 276 грн. Найцікавіше, що на таку дрібничку, як точилки, було витрачено 11440.80 грн. Навіть якщо допустити, що ціна такої точилки 1 грн, дивно, що на кожного з 450 народних депутатів припадає близько 25 точилок.

Дані з порталу публічних фінансів України Єdata

Чи не краще еквівалентно більше коштів витрачати на щорічні премії Верховної Ради України молодим вченим, аніж на папір?

Дані з порталу публічних фінансів України Єdata

Секретаріат Кабміну 28 грудня розрахувався за папір писальний на суму 196 272 грн, за картриджі – 133 619 грн (такі показники – майже у всіх міністерствах щомісяця), за канцтовари – 72 332 грн, на поліграфічну продукцію в місяць витрачається від 50 до 150 тисяч гривень.

НА ПЕРШОМУ ПОВЕРСІ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ / Фото Сергія АНДРУШКА, Радіо Свобода

Ідентична ситуація – у органах місцевого самоврядування. Так, Київська міська рада за вересень 2015 року на заправку картриджів витратила 80 тисяч 286 гривень, за жовтень – 317 964. На цю операцію у ПП "ЕКО-АТЛАНТ-СЕРВІС" ледь не щомісяця перераховується близько 25 тисяч грн.  За посвідчення і чехли були віддано 79 200 тисяч, повідомляється на сайті Єдата.

Це «пожирання» паперу і друкованих матеріалів є спадщиною «совка», що залишилось нам по інерції, або за «освоєння» немалих бюджетних коштів по цим статтям приховується чиясь вигода? У будь-якому разі, таке витрачання коштів платників податків видається нераціональним і вимагає радикальної оптимізації.

При цьому впровадження системи електронного документообігу дозволить не тільки економити кошти, але й підвищити ефективність ділових процесів за рахунок скорочення часу на обмін документами, простоти і зручності у використанні і, зрештою, бути екологічно відповідальним.

Експерт Агентства електронного урядування УкраїниЯніка МЕРИЛО вважає електронний документообіг одним з основ електронного уряду та послуг. 

«Без систематизації та автоматизації процесів, рішень, систем і стандартів не може бути й повноцінних електронних послуг», - підкреслила Мерило в коментарі «Дню».

На її думку, важлива частина документообігу – електронний цифровий підпис, який у нас юридичний існує але по суті не використано навіть близько до можливого потенціалу. Це реальна економія грошей, коли можна дати підпис з будь-якого місця за 30 секунд а не чекати в чергах, перевозити документи між різними місцями тощо.

«В Естонії та Європі використовуються різні рішення але головне, що державні системи документообігу повинні зістикуватися між собою через одні стандарти для обміну даними. Я і фахівці рекомендуємо останнім часом систему документообігу Альфреско. Вона впроваджена успішно в деяких містах і міністерствах, наприклад у Львові. Це відкрита і в основному безкоштовна система», - розповіла Яніка Мерило.

Анастасія РУДЕНКО
джерело: http://www.day.kiev.ua/uk/article/ekonomika/chomu-varto-perehodyty-na-elektronne-vryaduvannya