Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Шановні читачі!
Шановні читачі, раді вітати вас на шпальтах Інформаційного бюлетеня «Редукціон»! У грудні ми будемо відзначати річницю прийняття Закону України «Про публічні закупівлі». За 2016 рік у системі «Прозорро» тимчасово акредитовано півтора десятка електронних майданчиків, ще з десяток стоять у черзі на перевірку працездатності цих точок входу до Центральної бази даних та модуля аукціону веб-порталу «Прозорро». Перший місяць роботи системи «Прозорро» було розглянуто на круглому столі «Повний перехід на ProZorro: результати першого місяця та подальші плани реформи публічних закупівель». Захід проходив у Києві за адресою: вул. Л. Толстого, 3,
у «Креативному просторі Часопис». На ньому про досягнення в роботі нової системи прозвітували очільники «Прозорро». Учасники круглого столу вперше обговорили проблеми допорогових закупівель з ракурсу роботи Комісії з розгляду звернень.
Прозвучали також  цікаві доповіді від КМДА щодо навчання та внутрішнього контролю публічних закупівель. Огляд цього заходу дивиться на с. 85. Глибокий аналіз та зважена критика характеризує  інший захід — Міжнародну конференцію з питань державних закупівель на тему:  «Реформування публічних закупівель в Україні — нові досягнення та нові перешкоди та виклики». Її  вже втретє організував Проект ЄС «Гармонізація системи державних закупівель в Україні зі
стандартами ЄС» спільно з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України.
Захід об’єднав за одним столом міжнародних та українських фахівців. Конференцію відвідали більше 140 представників органів державної влади, урядових структур, міжнародних донорських організацій, активістів громадянського суспільства та ЗМІ, фахівців-практиків сфери державних закупівель. Із перебігом подій на міжнародній конференції можна ознайомитися на с. 91.
Проект «За чесне Прозорро» продовжує висвітлювати ппрактику оскарження  недоліків системи «Прозорро» в Окружному адміністративному суді м. Києва (с. 75).
З адвокатом проекту «За чесне Прозорро» Анною Камінською ви можете познайомитися, прочитавши її  інтерв’ю на с. 57.
Як завжди, на наших шпальтах ми знайомимо читачів із новинами у сфері державних/публічних закупівель, як національних, так і міжнародних. У постійній рубриці «Законодавство» хочемо звернути вашу увагу на нову редакцію Постанови Кабінету Міністрів України № 332 «Про граничні суми витрат…», бо в закупівлях почали постійно застосовувати цю норму для оцінювання пропозицій учасників (с. 15).
У своїх узагальнених висновках МЕРТ розкриває своє бачення таких питань:  зміни істотних умов договору; основних функцій МЕРТ; оцінювання й розгляду тендерних пропозицій учасників процедур закупівель.
На веб-порталі МЕРТ з’явився новий інформаційний ресурс, про його функціональні можливості читайте на с. 33.
Олександр Підмогильний — активний учасник професійного руху у сфері державних/публічних закупівель, автор книги «Адміністративна відповідальність за вчинення порушень законодавства про закупівлі», люб’язно дозволив нам ознайомитися зі своєю роботою та частково розмістити її на шпальтах нашого бюлетеня, читайте на с. 36.
Микола Михайлович Дворніченко — член редколегії Інформаційного бюлетеня «Редукціон» та тренер із публічних закупівель, знайомить  читачів зі своєю роботою щодо аналізу нормативних актів у сфері публічних/державних закупівель (с. 48).
«Пілотний проект «Прозорро» допорогових закупівель — скасовано» — цю статтю присвячено проблемам, пов’язаним із допороговими закупівлями  (читайте матеріал на с. 55). «Громадські активісти за «Прозорро» — це інтерв’ю з Мирославом Сімкою розміщено на с. 60.
«Прозорро» не зменшує корупцію, а збільшує конкуренцію та заохочує демпінг,
або «За наше жито та ще нас бито» (народне прислів’я)» — таку  статтю підготував для
вас головний редактор ІБ «Редукціон»  В. Зубар (дивіться на с. 61).
Цілу низку статей присвячено  альтернативному  погляду на систему «Прозорро»,
а саме: «Як за допомогою Prozorro дерибанять державні гроші», «Prozorro: засіб для
самореклами та обману», «Система «Прозорро» є недосконалою, стверджують фахівці та оскаржують дії Уряду в суді», «Проект Радіо Свобода #точно повідомляє про проблеми із закупівлею амуніції в армії», «Суди над системою «Прозорро» тривають».
У рубриці «Міжнародний досвід» на с. 107 подано цікавий матеріал щодо практики роботи в Молдові («Ремонт доріг у Бєльцях: тендери, ями і «грибочки»), а на с.  110
наведено закінчення статті про Білоруській досвід «Етапи проведення електронного
аукціону із зазначенням термінів».
Хочемо повідомити, що Інформаційний бюлетень «Редукціон» готовий провести виїзні семінари і під час зустрічі з читачами обговорити новітні зміни. Бажаємо всім плідної роботи і цікавого знайомства з новаціями електронних закупівель.
У період щоденної роботи запрошуємо відвідати нашу сторінку на «Фейсбуці» та поділитися своїми думками. До зустрічі на шпальтах бюлетеня!
 ЗМІСТ
«ІБ Редукціон» / № 10-11-12 (128-129-130) — жовтень-листопад-грудень 2016
Періодичність видання — 1 раз на місяць, видається з березня 2006 р.
 
 1. НОВИНИ                  2
2. ЗАКОНОДАВСТВО
  Постанова КМУ № 622. Деякі питання здійснення   державних закупівель лікарських засобів
  та медичних виробів із залученням спеціалізованих   організацій, які здійснюють закупівлі ................ 14
  Постанова КМУ № 332. Про граничні суми витрат   на придбання автомобілів, меблів, іншого
  обладнання та устаткування, мобільних телефонів,   комп'ютерів державними органами,
  а також установами та організаціями,   які утримуються за рахунок державного бюджету .... 15
  Постанова КМУ № 851. Деякі питання використання   доменних імен державними органами
  в українському сегменті Інтернету ................... 17
  Наказ МЕРТУ № 1596. Про попередню авторизацію   електронних майданчиків. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
  Наказ МЕРТУ № 1764. Про попередню авторизацію   електронних майданчиків. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
  Наказ МЕРТУ № 2017. Про примірні навчальні   програми з питань організації та здійснення
  публічних закупівель ............................... 19
  Наказ ДАСУ № 45. Про затвердження зразка   Направлення для посадових осіб органів Державної
  аудиторської служби України на проведення ревізії,   державного фінансового аудиту, перевірки
  закупівель, зустрічної звірки ........................ 23
  Лист-роз'яснення № 3302-06/29640-06   від 14.09.2016   .................................... 24
  Лист-роз'яснення № 3302-06/34307-06   від 27.10.2016 Щодо зміни істотних умов договору
  про закупівлю   ..................................... 27
  Лист-роз'яснення № 3302-06/34317-07   від 27.10.2016 ..................................... 30
  Лист-роз'яснення Вих. № 3302-06/34323-06   від 27.10.2016 Щодо оцінки та розгляду тендерних
  пропозицій учасників процедур закупівель .......... 31
  Постанова КМУ № 915. Про затвердження   Порядку делегування повноважень на проведення
  переговорної процедури закупівлі  .................. 32
  Мінекономрозвитку упроваджує новий   інформаційний ресурс у сфері публічних закупівель .. 33
3. ПРАКТИКУМ. КОНСУЛЬТАЦІЇ
  Адміністративна відповідальність за вчинення   порушень законодавства
  про закупівлі. Олександр Підмогильний ........... 36
  Огляд практичного застосування державних/публічних   закупівель в Україні. Микола Дворніченко ......... 48
  Пілотний проект «прозорро» допорогових   закупівель — скасовано! ........................... 55
5. ІНТЕРВ’Ю
  Інтерв'ю з адвокатом Анною Камінською ............ 57
  Громадські активісти за «Прозорро» ................. 60
7. ПУБЛІЦИСТИКА
  «Прозорро» не зменшує корупцію, а збільшує   конкуренцію та заохочує демпінг, або «За наше
  жито та ще нас бито» (народне   прислів’я). Владислав Зубар ....................... 61
  Як за допомогою Prozorro дерибанять державні   гроші  .............................................. 69
  Щоб вижити, українському виробникові   доведеться стати екологічніше ...................... 71
  ProZorro: засіб для самореклами   та обману. Ростислав Чайківський ................. 73
  Система «Прозорро» є недосконалою, стверджують   фахівці та оскаржують дії Уряду в суді ................ 75
  Проект Радіо Свобода #Точно повідомляє   про проблеми із закупівлею амуніції в армії ......... 76
  Розповідь про те, які хитрощі застосовує   Войцех Балчун, керуючи «Укрзалізницею».
  Топ-менеджерам державних підприємств —   на замітку .......................................... 78
  Суди над системою «Прозорро» тривають ............ 79
5. ОГЛЯД ПОДІЙ
  Круглий стіл «Повний перехід на ProZorro: результати   першого місяця та подальші плани реформи   публічних закупівель». Владислав Зубар ........... 85
  Прогрес та проблеми реформування   держзакупівель обговорювали під час
  міжнародної конференції ........................... 91
  Централізована закупівельна організація офіційно   розпочинає роботу в Україні ....................... 105
8. ПИТАННЯ ЩОДО ДЕРЖЗАКУПІВЕЛЬ
ТА ВІДПОВІДІ НА НИХ                106
9. МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД
  Ремонт доріг у Бєльцях: тендери, ями і «грибочки» ... 107
  Етапи проведення електронного аукціону   із зазначенням термінів   (закінчення).
 Олександр Єрофеєв  ................ 110