Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







Одним із найважливіших етапів проведення процедури торгів є визначення замовником переможця із кола потенційних претендентів. Це ті учасники, що змогли виконати всі вимоги замовника, викладені у документації конкурсних торгів, та пропозиції яких не були відхилені. Саме на цьому етапі вибір замовника повинен базуватися виключно на принципах об’єктивності, прозорості та недискримінації.
При проведенні торгів замовник повинен підготувати документацію конкурсних торгів, невід’ємною складовою якої відповідно до вимог статті 28 Закону України від 01.06.2010 №2289-VІ «Про здійснення державних закупівель» (далі - Закон) є перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій конкурсних торгів для визначення переможця процедури.
Згідно з цією статтею критеріями оцінки є:

  1. У разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок - ціна;
  2. У разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема такими, як:
  3. якість виконання робіт, послуг;
  4. умови оплати;
  5. строк виконання;
  6. гарантійне обслуговування;
  7. експлуатаційні витрати;
  8. передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, включаючи використання місцевих ресурсів, у тому числі засобів виробництва, робочої сили і матеріалів для виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг, що пропонуються учасником.

Відповідно до статті 27 Закону замовник не зобов’язаний (за винятком ціни пропозиції конкурсних торгів) оголошувати показники пропозицій конкурсних торгів, які в свою чергу є критеріями оцінки пропозицій згідно з документацією конкурсних торгів. 
Обов’язково слід зауважити, що у випадку коли для визначення найбільш економічно вигідної пропозиції конкурсних торгів крім ціни застосовуються й інші критерії оцінки, замовниками у документації конкурсних торгів визначається їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці пропозицій конкурсних торгів. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою 50 відсотків.
Результати розгляду та оцінки пропозицій конкурсних торгів замовником заносяться до протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій), форма якого затверджена Наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 №922.
Перелік критеріїв оцінки, визначений у Законі, не є вичерпним. При проведенні відповідної процедури закупівлі замовник з урахуванням особливостей здійснення закупівлі певного конкретного предмета закупівлі можеприймати рішення щодо використання критеріїв оцінки:або обмежиться ціною,або,крім ціни,застосовуватиінші показники.
При прагненні застосувати всі показники, запропоновані Законом, з метою визначення найкращої пропозиції та визначення переможця торгів, або при використанні співвідношення ціни та окремих показників, виникають певні труднощі, а іноді й ризики. Пов’язані такі труднощі, насамперед, з інформаційним вакуумом щодо вказаного питання з боку координуючих органів у сфері державних закупівель, що створює передумови для самостійного трактування замовниками застосування окремих положень Закону, у тому числі і щодо оцінки пропозицій конкурсних торгів.
Існує багато методик оцінки пропозицій конкурсних торгів, розроблених фахівцями у сфері державних закупівель - такими, як Кирило Кузнєцов:Серед них виділемо наступні:

  • цінова методика оцінки;
  • бальна методика оцінки;
  • м’який рейтинг;
  • експертно-бальна методика оцінки;
  • мінімальна ціна при відповідності кваліфікаційним вимогам.

Розглянемо найбільш уживані з них.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».