Молочні ріки і цукрові береги
На території України багато підприємств та організацій, які є активними гравцями на держзакупівельному ринку. Їхня діяльність неодноразово висвітлювалася на шпальтах нашого видання. Проте поява замовника, держзакупівлі якого ще не підпадали під пильне око Медіа-варти, завжди викликає підвищену цікавість. Так, у березні на веб-порталі «Державні закупівлі» з’явилася інформація про те, що КП «Міська молочна фабрика-кухня дитячого харчування2 м. Харкова збирається закупити цукор. І хоча предмет закупівлі досить прозаїчний, кореспонденти вирішили навідатися у підприємство, аби долучитися до процедури розкриття пропозицій конкурсних торгів. Як ми помандрували та що з цього вийшло – далі.
Розуміючи часом надмірне занепокоєння замовників торгів з приводу візитів преси, а також зважаючи на можливість наявності системи перепусток, медіа-вартові, як правило, намагаються зв’язатися із відповідальною за проведення торгів особою та попередити про свій намір відвідати процедуру розкриття. Реагують замовники, звичайно, по-різному, проте вийти на зв’язок із цим комунальним підприємством виявилося взагалі складно. Почалося все з того, що номер телефону, котрий подавався в оголошенні, не мав жодного відношення до фабрики-кухні. Господар цього номеру пояснила, що це приватна квартира, а поспілкуватися із зазначеною в оголошенні особою – Надією Гарячою – намагаються уже не в перше. Допомогла у пошуках вимога закону про оприлюднення на порталі документації конкурсних торгів: саме там віднайшовся номер телефону, за яким можна було знайти пані Гарячу (наскільки схожі неправильний - 654-55-67 – та правильний - 364-55-67 – номери телефонів, пропонуємо вирішити читачам).
Член комітету з конкурсних торгів, директор КП «Міська молочна фабрика-кухня дитячого харчування» м. Харкова, був зовсім не в захваті від присутності кореспондента: не надто ввічливий тон бесіди був завданий ним від початку.
Остаточно вивів з рівноваги Євгена Антіпова маленький чорненький пристрій – диктофон, на який зазвичай ведеться запис процедури. Виключенням для застосування пристрою може бути лише окремий наказ по підприємству, проте і в цих випадках достатньо отримати дозвіл служби охорони. Оскільки фабрика-кухня мало схожа на режимний об’єкт, жодних перепон для користування диктофоном не було.
Усвідомивши це, директор пішов іншим шляхом. Видав суворе розпорядження членам комітету з конкурсних торгів ні про що не говорити і демонстративно увімкнув гучність телевізора, який і без того слугував фоном процедури, на повну. Після проведених дій він просто занурився у спілкування по мобільному телефону, вважаючи, вочевидь, що його функції на цьому закінчено.
Процедуру розкриття вела Надія Гаряча, проте процедурою це можна було назвати лише умовно: адрес учасників присутні так і не дізналися, а назви змагальників потонули у шумі телевізору, який старанно, проте безрезультатно намагалася перекричати голова комітету.
Пропозиції теж були оформлені дещо дивно: незважаючи на те, що законом передбачено подання документів у одному конверті, учасники, вочевидь, за традицією розбили пропозиції на дві частини. Представників же на процедурі не було, комітету було заборонено щось говорити – хто ж піде проти волі директора?! – тож це питання так і залишилося загадкою. Та що вже грішити на конверти учасників, коли самі замовники не надто вправно склали документацію? Принаймні, оцінювати пропозиції планувалося за якимись новими математичними правилами.
Витяг з документації конкурсних торгів на закупівлю цукру КП «Міська молочна фабрика-кухня дитячого харчування» м. Харкова
Методика оцінки
1. Кількість балів за критерієм "Ціна" визначається наступним чином. Пропозиції конкурсних торгів, значення критерію "Ціна" у якої є найвигіднішим (найменшим), присвоюється максимально можлива кількість балів. Кількість балів для решти пропозицій визначається за формулою:
Бобчисл = Цmin / Цобчисл * 70, де
Бобчисл = обчислювана кількість балів;
Цmin - найнижче значення за критерієм "Ціна";
Цобчисл - значення поточного критерію пропозиції, кількість балів для якого обчислюється;
50 - максимально можлива кількість балів за критерієм "Ціна".
2. Кількість балів за критерієм "Строк поставки" визначається наступним чином. Пропозиції конкурсних торгів, значення критерію "Строк поставки" у якої є найвигіднішим (найменшим), присвоюється максимально можлива кількість балів. Кількість балів для решти пропозицій визначається за формулою:
Бобчисл = Пmin / Побчисл * 10, де
Бобчисл = обчислювана кількість балів;
Пmin - найнижче значення за критерієм "Строк поставки";
Побчисл - значення поточного критерію тендерної пропозиції, кількість балів для якого обчислюється;
20 - максимально можлива кількість балів за критерієм "Строк поставки".
3. Кількість балів за критерієм "Умови розрахунків" обраховується наступним чином:
Умови розрахунків1010Умови розрахунківУмови розрахунків
Загальна кількість балів за всіма критеріями розраховується по формулі:
кількість балів за критерієм “Ціна” + кількість балів за критерієм “Умови розрахунків” + кількість балів за критерієм “Строк поставки”.
Навіть математик-профі навряд чи зможе визначити, яку ж максимальну кількість балів зможе отримати учасник за критеріями «ціна» та «строк поставки»…
Наостанок, проводжаючи кореспондента через контрольно-перепустковий пункт, голова комітету зазначила:
От бачите, усе швиденько… Що там проводити, у нас усе так завжди проходить.
І стало якось ллячно…
Медіа-варта з Харкова
На території України багато підприємств та організацій, які є активними гравцями на держзакупівельному ринку. Їхня діяльність неодноразово висвітлювалася на шпальтах нашого видання. Проте поява замовника, держзакупівлі якого ще не підпадали під пильне око Медіа-варти, завжди викликає підвищену цікавість. Так, у березні на веб-порталі «Державні закупівлі» з’явилася інформація про те, що КП «Міська молочна фабрика-кухня дитячого харчування2 м. Харкова збирається закупити цукор. І хоча предмет закупівлі досить прозаїчний, кореспонденти вирішили навідатися у підприємство, аби долучитися до процедури розкриття пропозицій конкурсних торгів. Як ми помандрували та що з цього вийшло – далі.
Розуміючи часом надмірне занепокоєння замовників торгів з приводу візитів преси, а також зважаючи на можливість наявності системи перепусток, медіа-вартові, як правило, намагаються зв’язатися із відповідальною за проведення торгів особою та попередити про свій намір відвідати процедуру розкриття. Реагують замовники, звичайно, по-різному, проте вийти на зв’язок із цим комунальним підприємством виявилося взагалі складно. Почалося все з того, що номер телефону, котрий подавався в оголошенні, не мав жодного відношення до фабрики-кухні. Господар цього номеру пояснила, що це приватна квартира, а поспілкуватися із зазначеною в оголошенні особою – Надією Гарячою – намагаються уже не в перше. Допомогла у пошуках вимога закону про оприлюднення на порталі документації конкурсних торгів: саме там віднайшовся номер телефону, за яким можна було знайти пані Гарячу (наскільки схожі неправильний - 654-55-67 – та правильний - 364-55-67 – номери телефонів, пропонуємо вирішити читачам).
Член комітету з конкурсних торгів, директор КП «Міська молочна фабрика-кухня дитячого харчування» м. Харкова, був зовсім не в захваті від присутності кореспондента: не надто ввічливий тон бесіди був завданий ним від початку.
Остаточно вивів з рівноваги Євгена Антіпова маленький чорненький пристрій – диктофон, на який зазвичай ведеться запис процедури. Виключенням для застосування пристрою може бути лише окремий наказ по підприємству, проте і в цих випадках достатньо отримати дозвіл служби охорони. Оскільки фабрика-кухня мало схожа на режимний об’єкт, жодних перепон для користування диктофоном не було.
Усвідомивши це, директор пішов іншим шляхом. Видав суворе розпорядження членам комітету з конкурсних торгів ні про що не говорити і демонстративно увімкнув гучність телевізора, який і без того слугував фоном процедури, на повну. Після проведених дій він просто занурився у спілкування по мобільному телефону, вважаючи, вочевидь, що його функції на цьому закінчено.
Процедуру розкриття вела Надія Гаряча, проте процедурою це можна було назвати лише умовно: адрес учасників присутні так і не дізналися, а назви змагальників потонули у шумі телевізору, який старанно, проте безрезультатно намагалася перекричати голова комітету.
Пропозиції теж були оформлені дещо дивно: незважаючи на те, що законом передбачено подання документів у одному конверті, учасники, вочевидь, за традицією розбили пропозиції на дві частини. Представників же на процедурі не було, комітету було заборонено щось говорити – хто ж піде проти волі директора?! – тож це питання так і залишилося загадкою. Та що вже грішити на конверти учасників, коли самі замовники не надто вправно склали документацію? Принаймні, оцінювати пропозиції планувалося за якимись новими математичними правилами.
Витяг з документації конкурсних торгів на закупівлю цукру КП «Міська молочна фабрика-кухня дитячого харчування» м. Харкова
Методика оцінки
1. Кількість балів за критерієм "Ціна" визначається наступним чином. Пропозиції конкурсних торгів, значення критерію "Ціна" у якої є найвигіднішим (найменшим), присвоюється максимально можлива кількість балів. Кількість балів для решти пропозицій визначається за формулою:
Бобчисл = Цmin / Цобчисл * 70, де
Бобчисл = обчислювана кількість балів;
Цmin - найнижче значення за критерієм "Ціна";
Цобчисл - значення поточного критерію пропозиції, кількість балів для якого обчислюється;
50 - максимально можлива кількість балів за критерієм "Ціна".
2. Кількість балів за критерієм "Строк поставки" визначається наступним чином. Пропозиції конкурсних торгів, значення критерію "Строк поставки" у якої є найвигіднішим (найменшим), присвоюється максимально можлива кількість балів. Кількість балів для решти пропозицій визначається за формулою:
Бобчисл = Пmin / Побчисл * 10, де
Бобчисл = обчислювана кількість балів;
Пmin - найнижче значення за критерієм "Строк поставки";
Побчисл - значення поточного критерію тендерної пропозиції, кількість балів для якого обчислюється;
20 - максимально можлива кількість балів за критерієм "Строк поставки".
3. Кількість балів за критерієм "Умови розрахунків" обраховується наступним чином:
Умови розрахунків1010Умови розрахунківУмови розрахунків
Назва ступеню критерію | Питома вага ступеню |
Оплата на протязі 30 банк. днів | 30 балів |
Оплата на протязі 20 банк. днів | 20 балів |
Оплата на протязі 10 банк. днів | 10 балів |
кількість балів за критерієм “Ціна” + кількість балів за критерієм “Умови розрахунків” + кількість балів за критерієм “Строк поставки”.
Навіть математик-профі навряд чи зможе визначити, яку ж максимальну кількість балів зможе отримати учасник за критеріями «ціна» та «строк поставки»…
Наостанок, проводжаючи кореспондента через контрольно-перепустковий пункт, голова комітету зазначила:
От бачите, усе швиденько… Що там проводити, у нас усе так завжди проходить.
І стало якось ллячно…
Медіа-варта з Харкова