Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Попри все бажання, наразі назвати державні закупівлі України одними з найбільш наближених до найкращих світових практик серед таких же систем країн СНД, на превеликий жаль, не можна. Хоча заперечувати, що, принаймні, бажання зробити їх такими є, теж ніхто не береться. Українські експерти зазвичай налаштовані доволі скептично в оцінці вітчизняних напрацювань і не припиняють наводити чужі приклади, гідні наслідування, міжнародна ж спільнота ставиться до наших «спроб і помилок» більш поблажливо.


Думкою Європейського банку реконструкції і розвитку щодо розвитку сфери державних закупівель України ІБ «Редукціон» поцікавився в старшого спеціаліста відділу закупівель ЄБРР Євгена Смирнова
ІБ «Редукціон»: Пане Євгене, Європейський банк реконструкції і розвитку вже давноприділяє Україні серйозну увагу. Скажіть, будь ласка, чи плануються якісь нові проекти?
Євген Смирнов: Безперечно, плануються. Проекти ці пов’язані з розвитком інфраструктури України. У першу чергу, того, що стосується капітальних інвестицій, а також підтримки реформування системи державних закупівель України. Ми співпрацюємо з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України й Антимонопольним комітетом України саме в аспекті технічного сприяння.
ІБ «Редукціон»: ЄБРР брав участь в обговореннях змін до чинного Закону України «Про здійснення державних закупівель»?
Євген Смирнов: Нашою думкою, звісно, цікавилися, і свою позицію ми мали змогу висловити. До речі, позиція ЄБРР багато в чому збігається з позицією Світового банку і Європейської спільноти, але є й розбіжності. ЄБРР вважає, що, безумовно, є можливість довести до ладу профільний закон і оптимізувати сферу державних закупівель України. Певні кроки українським Урядом уже робляться. Перш за все, і найголовніше, вибрано правильний напрямок – напрямок на гармонізацію законодавства з європейськими директивами. Єдине, на мій погляд, у чому Україна має бути дещо обережною, це брати до уваги, що зміни виключно в сфері державних закупівель не можуть вирішити всіх проблем держави. Закупівлі - це таке собі перехрестя між різними дисциплінами, і щоб вирішити проблеми, які наразі існують у сфері держзакупівель, треба реформувати, удосконалити й інші галузі права. Стосується це також і бюджетного кодексу, і податкового кодексу, і якихось містобудівних обмежень. Проте ми готові допомогти Україні пройти цей складний шлях.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».