Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Уже давно наша країна живе за зворотнім відліком часу. Часу, який залишився до знакової події, на котру очікує більша частина населення України – проведення в Україні Євро-2012. Проте для когось цей захід – лише отримання задоволення від спостереження за улюбленим видом спорту, інші ж можуть не лише побачити події спортивного життя, а й непогано заробити на них. Тим більше, що контролю практично немає. Які ж величезні кошти обертаються навколо підготовки до чемпіонату, годі й говорити. Та чи завжди грошові потоки вливаються у річку раціональних витрат на підготовку до проведення чемпіонату на українських теренах?
Українське законодавство дає залученим до процесу освоєння бюджетних коштів достатньо свободи у їхньому витрачанні, причому у випадку із підготовкою до Євро-2012 практично розв’язує руки окремим структурам.
З 1 серпня 2010 року набрав чинності ЗУ «Про внесення змін до законів України «Про здійснення державних закупівель» та «Про організацію та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні» щодо забезпечення здійснення заходів з проведення та підготовки в Україні організації фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу».
Якщо говорити про конкретні зміни, то, по-перше, до частини четвертої статті 2 новоспеченого держзакупівельного профільного закону, яка змальовує випадки, коли окремі закупівлі здійснюються за спеціальними законами, внесли товари, роботи і послуги, котрі закуповуються за кошти, розпорядником яких є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади із забезпечення здійснення заходів з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, для виконання завдань і заходів Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу. Разом з цим, статтю 5.1 закону по Євро-2012 розширили інформацією про те, як же саме мають здійснюватися закупівлі, пов’язані із організацією і проведенням заходу. І саме тут було закладено підвалини корупційних євро-схем: придбання необхідного дозволялося здійснювати за неконкурентною процедурою закупівлі в одного учасника, ба більше! – погодження Уповноваженого органу у сфері державних закупівель більше не було потрібно. Достатньо лише поінформувати Міністерство економічного розвитку і торгівлі протягом 5 робочих днів про проведення процедури закупівлі.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».