Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Відсутність Моніторингу державних закупівель з боку Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, це



Становлення системи державних закупівель в Україні – складний та надзвичайно важливий процес. Аби досягти на цьому поприщі гідних результатів, нашій країні варто не лише аналізувати успіхи та виправляти власні помилки, але й зважати на досвід закордонних колег. Благодійний фонд Арсенія Яценюка реалізовує проект «Експертиза закордонних трансформацій», основним завданням якого є створення більш поінформованого та свідомого щодо процесів за межами України інформаційного середовища, а також формування експертизи в Україні щодо країн-сусідів. Експерти проекту пропонують рекомендації щодо впровадження в Україні позитивного досвіду реформ та трансформацій країн-сусідів.
Під час круглого столу «Прозорість влади: закон про державні закупівлі як ключовий елемент» багато було сказано про визначну роль доступу до інформації у забезпеченні підзвітності уряду перед громадянами. Як вирішується це питання у країнах Європи та пострадянського простору? Цьому було присвячено подіумну дискусію «Прозорість влади та закон про державні закупівлі. Досвід сусідніх країн».
Досягнення Румунії
Румунія – одна з європейських країн, в якій протягом останніх 20 років відбулися чималі зрушення у бік становлення демократичного суспільства. Вони не були легкими: пройшовши шлях від непрозорої приватизації державної власності після революції 1989 року до напрацювань сьогодення, країна може похвалитися демократичним суспільством, відкритістю влади та прозорістю держзакупівельних процесів.
Неабияку роль у внутрішніх процесах Румунії відіграло прийняття у 2001 році закону «Про доступ до інформації».
Координатор Антикорупційної програми при Румунському Академічному співтоваристві Лаура Штефан розповіла про переваги, що їх надав нормативно-правовий акт.
  • Цей закон став дуже прогресивним законодавчим актом і забезпечив для громадськості доступ до всієї інформації, що мають у розпорядженні державні органи. Звичайно, були окремі виключення, проте відмову в наданні інформації кожний громадянин міг оскаржити в судовому порядку. При цьому суд має право розглядати не лише дотримання органом відповідних процедур при ненаданні інформації, але й рішення про віднесення її до державної таємниці. У разі винесення судом рішення про необґрунтоване утаємничування, гриф «таємно» може бути знято, а державний орган зобов’яжуть оприлюднити інформацію.
Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».