Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Яку процедуру закупівлі Ви найчастіше використовуєте?







Доволі складна тема щодо розрахунків при здійсненні державних закупівель завжди з цікавістю сприймалась закупівельниками. Тому, враховуючи часті зміни законодавства, пропонується розглянути особливості таких розрахунків.
Особливості державних закупівель полягають у тому, що відносини, які виникають у цій сфері, одночасно регулюються нормами цивільного, господарського та фінансового права. Нормами цивільного права врегульовані відносини щодо укладення правочину, виникнення та припинення зобов’язань за договором. Господарським Кодексом України та Законом України «Про здійснення державних закупівель» (надалі Закон №2289) врегульовано правовий статус суб’єктів та процедура конкурсного укладання договору. Порядок використання коштів бюджетів та публічних цільових фондів на закупівлю товарів, робіт та послуг та фінансовий контроль за законністю державних закупівель відноситься до предмету регулювання норм фінансового права. Тобто зазначені правовідносини щодо укладання та виконання договорів про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти одночасно зазнають впливу обов’язкових приписів державних органів та органів місцевого самоврядування, свободи договору та інших факторів господарської компетенції (сукупність господарських прав та обов'язків, встановлених чинним законодавством для певного виду господарських організацій; господарська компетенція виникає у господарській організації з моменту її офіційного створення і є видовою, тобто аналогічною для господарських організацій певного виду).
 Цяособливість правового регулювання впливає на проведення розрахунків при здійсненні державних закупівель. Крім того, державні закупівлі здійснюються за бюджетні кошти, правовий режим використання яких встановлений Бюджетним Кодексом України, за кошти позабюджетних цільових фондів та за власні кошти державних та комунальних підприємств, що також відіграє свою роль у правовому регулюванні державних закупівель.
Фінансово-правове регулювання, яке здійснюється методом владних приписів, обов’язкових для виконання, безпосередньо визначає публічно-правовий характер нормативного встановлення порядку використання коштів державного та місцевих бюджетів розпорядниками державних коштів при укладанні договорів про закупівлю.

Повну версію статті ви можете переглянути, здійснивши передплату електронної або друкованої версії ІБ «Редукціон».