Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року
Інформаційний бюлетень «Редукціон» № 9-10-11 (139-140-141) — жовтень, листопад, грудень 2017 року


 



 


Чи готова Україна до запровадження електронних державних закупівель



Закон України «Про здійснення державних закупівель» на сьогодні, є напевно, найчастіше змінюваним нормативно-правовим актом України. З дня його прийняття він вже 23 рази змінювався. Практично в кожному Законі, яким вносяться зміни додаються виключення, при яких норми Закону України «Про здійснення державних закупівель» (надалі-Закон) не застосовуються. За прогнозами експертів скоро виключень буде більше, аніж правил. У нашій статі пропонуємо розглянути зведену інформацію щодо товарів, робіт і послуг, дія Закону на які не розповсюджується.


Нарешті наблизитися до досвіду розвинених країн допомогли зміни у Закон України «Про здійснення державних закупівель», які були внесені законом від 07.06.2012 №4917-VI. Йдеться про процедуру електронного реверсивного аукціону (далі –ЕРА). Адже саме ця процедура ґрунтується на принципах, за якими працюють ринкові економіки розвинених країн. Процедура електронного реверсивного аукціону –процедура закупівлі в електронній формі, яка передбачає проведення відкритих торгів у формі аукціону за методом зниження ціни договору (лота), проведення якої забезпечується оператором електронного майданчика на сайті в мережі Інтернет у режимі «он-лайн», з використанням електронного цифрового підпису. Отже, спробуємо розібратися з цією процедурою більш детально, розглянувши основні етапи її проведення.


Нові можливості надаються замовникам при закупівлі товарів та послуг за рамковими угодами. Ця новація Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 року №2289-VІ (далі – Закон) чимось нагадує закупівлю на засадах координації. Усі труднощі конкурентного відбору учасників повинен долати генеральний замовник, а функціями замовника є підписання договору з переможцем.